#1 Skrevet Mai 18, 2005 Kjip video! Her kan alle Golf4 gti-eiere se hvordan det ser ut når det går som værst... Fra begynnelse til den definitive slutt! http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 18, 2005 Synd å si det; men sånn går det. AMATØRER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 18, 2005 http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE&width=320 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 18, 2005 Stakkar fine bilen...men jøss og kort tid den brukte på å bli overtent. Så jo og ut som om det var noe hjemmemekka greier som kortslutta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 18, 2005 Turboen blir jo passelig var ved litt inspirert kjøring da, ser ut som om det er noe i nærheten av den som har tatt fyr. Fy f... blir dårlig av å se den videoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 18, 2005 - Hvofor vifte med brannslukkeren inni bilen etter et minutt, i stedet for å pøse på i motorrommet med en geng? - Hvorfor åpne panser og dører slik at brannen får mest mulig luft, i stedet for å prøve å begrense den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 18, 2005 Den brannen kunne vært slukket ved hjelp av en flaske brus og en genser til å begynne med, ikke særlig vanskelig. Maken til inkompetente tullinger har jeg sjelden sett. Hva er poenget med å begynne med en knøttliten brannslukker inni bilen når dashbordet er overtent innvendig? Den slukkeren hadde klart å slukke tilløpet ved turboen uten noe som helst problem hvis det ble tatt tidlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2005 - Hvofor vifte med brannslukkeren inni bilen etter et minutt, i stedet for å pøse på i motorrommet med en geng?- Hvorfor åpne panser og dører slik at brannen får mest mulig luft, i stedet for å prøve å begrense den? Trenger vel penger til noe annet da vel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2005 Fikk helt vondt av å se dette.... Har selv litt erfaring med akurat dette, skrudd ferdig turbo opplegg på G60`n, skulle så ut å teste litt... Stoppet tilfeldig opp for en liten rutine sjekk... Åpnet opp panseret, og der hadde det akurat tatt fyr i "isolasjon" v/turboen... Beggynte å kaste på med snø, men jeg klarte det ikke fort nok... Og til med store glede, kom broderen min og en kamerat tilfeldig kjørende, og de så at jeg stod å kastet snø, som en galning i motorrommet... Fikk da hjelp og bilen ble reddet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2005 Kjipt dette, Det værste er vel å stå hjelpes løs og se det brenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2005 Sinnsykt fort det tolk fyr i dashen....jeg er sjeleglad for at jeg har 2,5kg app bak setet.....selv om jeg håper jeg aldri får brukt for det..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2005 *snufs snufs* trist... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2005 Det der er grunnen til at jeg har brannslukkingsapparat i bilen iallefall... Det der må være mareritt for bilfrelste folk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2005 fy faen så kjipt... hva tok fyr egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2005 huffamei.. kjenner følelsen av å se flammer når panseret åpnes.. heldigvis (?) sto jeg på en beninstasjon (!) når det skjedde, så en kjapp spurt inn i lokalet gjorde at man fikk tak i slukke utstyr (etter at første apparatet de hadde viste seg å være dødt).. brant ala det som var på begynnelsen der.. og det skal sies.. at ett lite poff og de flammene hadde vært borte.. men fy helvete for en møkkajobb å få bort alt pulveret etterpå, som er over alt, og som ruster som F.. Grunnen til at det tar en time før de spruter litt med slukkingutstyr er vel kanskje at de ikke hadde? men fikk låne av forbipasserende... ? Klok av skade har jeg alltid slukkeutstyr i turbobil nå og ALDRI mer bandasje rundt grenrør/downpipe.. der det tok fyr.. olje + glødende turbo + bandasje = brann.. -bandasje = røyk Bandasjen brenner ikke i seg selv, men gir olje og div ett sted å samle seg for å ligge å brenne.. Hvor får man tak i hendige apparater til bilen som ikke er pulver? kvanta kosta? har to små pulver nå, men vil helst slippe å ta fra hverandre bilen i småbiter for å rense.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2005 huffamei.. kjenner følelsen av å se flammer når panseret åpnes.. heldigvis (?) sto jeg på en beninstasjon (!) når det skjedde, så en kjapp spurt inn i lokalet gjorde at man fikk tak i slukke utstyr (etter at første apparatet de hadde viste seg å være dødt).. brant ala det som var på begynnelsen der.. og det skal sies.. at ett lite poff og de flammene hadde vært borte.. men fy helvete for en møkkajobb å få bort alt pulveret etterpå, som er over alt, og som ruster som F.. Grunnen til at det tar en time før de spruter litt med slukkingutstyr er vel kanskje at de ikke hadde? men fikk låne av forbipasserende... ? Klok av skade har jeg alltid slukkeutstyr i turbobil nå og ALDRI mer bandasje rundt grenrør/downpipe.. der det tok fyr.. olje + glødende turbo + bandasje = brann.. -bandasje = røyk Bandasjen brenner ikke i seg selv, men gir olje og div ett sted å samle seg for å ligge å brenne.. Hvor får man tak i hendige apparater til bilen som ikke er pulver? kvanta kosta? har to små pulver nå, men vil helst slippe å ta fra hverandre bilen i småbiter for å rense.. Brannslokker uten pulver,men skum kan kjøpes på Kollevold Rally Import. Dette er f.eks. påbutt i rally biler.Dette er meget lett å fjerne etterpå.Høytrykksvasker å såpe fjerner det meste av dette og har du høytrykksvasker med tilgang til varmtvann så er dette ikke problem.Vet ikke pris,men du kan gå inn på nett siden deres og klikke på nettbutikk så tror jeg du finner priser der - event send mail til dem ( http://www.kollevold.no ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 18, 2005 Får nesten tårer i øyekroken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2005 stakkars dude som må føle seg så hjelpesløs og se alle penga går opp i røyk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 20, 2005 får man ikke slokningsapparat med co2? det gir ingen merker. stakkars golf.. fete felger da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 20, 2005 CO2-apparat selges blant annet på http://www.sikkerhetsbutikken.no. Det beste er halon-apparat, men det er forbudt p.g.a. at gassen er miljøfarlig, så det er ikke i vanlig handel lenger. Bare "kritiske områder" som f.eks. Forsvaret og luftfart som ennå får bruke halonapparater, så man må kjenne noen "innenfor".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2005 CO2-apparat selges blant annet på http://www.sikkerhetsbutikken.no. Det beste er halon-apparat, men det er forbudt p.g.a. at gassen er miljøfarlig, så det er ikke i vanlig handel lenger. Bare "kritiske områder" som f.eks. Forsvaret og luftfart som ennå får bruke halonapparater, så man må kjenne noen "innenfor".. Brukte et Halon apparat for en ukes tid siden, filteret for veivhusventilasjonen min hadde løsnet og falt ned på manifolden, og ikke landet bak støtdempertårnet som det pleier, så det brant litt. trengte vel kanskje 1/100 del av hva halonapparatet klarer å levere for å slukke det, funket helt rått... Brukes og innen hiddenbransjen (server-rom) og i labratorier mm. p.g.a at det ikke etterlater noen rester samt kveler flammene effektivt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 15, 2005 Ble kvalm nå, uff.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...