1986 Audi 100 Avant - feil med sentrallås, bl.a.

Anbefalte innlegg

Noen som har fikset sviktende sentrallås før? Det er kun førerdøra åpner seg, ved å trykke på fjernkontrollen (er Enforcer-alarm montert i bilen). Noen som har forslag til hvor man begynner? Dette systemet er vel luft/vacuum styrt..?

Fant en sentrallås-pumpe (tror jeg det sto) liggende løs inni bagasjerommet, hvor er denne montert i systemet? Kan noe slikt være defekt? Men da er det kanskje rart at førerdøra fortsatt funker...??

Bilen er gamle god-bilen min, som jeg kjøpte høsten 2002 og solgte til min far høsten 2004 (da jeg kjøpte meg en 200 20v). :)

Jeg har fått i oppdrag av gamlingen til å selge den. :( I den forbindelse så finner jeg jo ut at bilen ikke er i like bra forfatning, som i 04. : bh :

Så jeg tenkte å fikse litt på feilene. :) Jeg blir meget takknemlig, for hjelp på spørsmålene mine. :tilber:

20130618_205005.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en 83 modell 100 CD der dette systemet gikk på luft og pumpa satt, som du skrev, i bagasjerommet. Trodde pumpa fikk signal fra en av fremdørene ved låsing/opplåsing. Det burde være mulig å høre om sentrallåspumpa går når du låser/låser opp. Eventuellt måle om pumpa får signal. Mulig feil på givere i dørlåser foran, eller ledningsbrudd i "gummibelg" mellom dør og karosseri..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe alvorlig med ledningsbrudd i begge fremdørene. I pass-dør var 3 av 3 ledninger tvers av! I førerdør var 7 av 12 ledninger tvers av. : eek : Skjøtet i hop alle ledninger, så vips fungerte alle vinduer og sentrallåsen! : rock :

20130711_215222.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.