Anbefalte innlegg

Hei

Har polert min 2'er Golf, resultatet ble bra.

Men hånd padden fra Autoglym er nå helt rød. Er det mulig og få bort rødfargen igjen?

Går det ann å bruke denne på andre farger selv om den er rød eller vill man få røde flekker på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er microfiber pad, så skal de iallefall behandles som ull, dvs milo og 30 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg den i bløt først med surfex hd eller annet egnet vaskemiddel og skyll godt et par ganger. Kjipt hvis alle skjortene dine blir rosa etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører alt på 60 med milo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke mikrofiber men mer svampaktig. Den heter: "perfect palm applicator"

Fortsatt i vaskemaskin med Milo? Eller surfex HD som Lars skrev , isåfall hvor mye skal surfex'en blandes ut? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den perfect palm applicator kan gå i oppløsning om du bruker den i maskin.

Du kan også vaske den med Zalo og lunkent vann :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den perfect palm applicator kan gå i oppløsning om du bruker den i maskin.

Du kan også vaske den med Zalo og lunkent vann :-)

 

Den ble ren og uten polish men rødfargen er der fortsatt, men den er vel der konstant kansje? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør som Bernhard. Rosafargen går ikke bort, men de blir rene likevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, begynte nesten å tro at jeg gjorde noe feil her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker alle microfiberkluter og påføringssvamper med en kork prickbort, etter å ha kjørt en skyll på vaskemaskin før og etter selvsagt. Da gjør det ingenting om du blander microfiber du har tatt av lakkrens eller wax i vask.

Dette anbefaler på det sterkeste.

Jeg har ikke tidligere, før jeg leste denne tråden, hørt om anbefalinger om tøymykner i vask, det er motsatt - ikke anbefalt. Det tar ikke bort produktrester i microfibern, og du vil lett få hologrammer da bilen kommer ut i sola.

For mer info kan du gå inn på http://www.detailersclub.no/forum/index.php? og søke opp emne ditt.

 

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset angående prickbort :)

Dumt at det ikke går ann å vaske autoglym padden i maskin, men jeg skal prøve det ut på Scholl putene som er til DA maskin :)

 

Jeg har også hørt om at det ikke anbefales å bruke tøymykner, men man får to typer milo: Tøymykner og vaskemiddel for ull/mikrofiber :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset angående prickbort :)

Dumt at det ikke går ann å vaske autoglym padden i maskin, men jeg skal prøve det ut på Scholl putene som er til DA maskin :)

 

Jeg har også hørt om at det ikke anbefales å bruke tøymykner, men man får to typer milo: Tøymykner og vaskemiddel for ull/mikrofiber :)

 

Autoglym til venstre og scholl til høyre, begge vasket i maskin 3 ganger. Som du ser så har scholl paden sunket i midten, erfaringer med dette? Glym paden holder formen.

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bløtlegge pads, sette derpå da maskin og kjøre de pent på kanten av grid bøtta eller kjøpe noe som ligner på gridguard, bare flytende da får du de godt vasket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med at scholl padden synker på midten :)

Takk for tipset angående bløtlegging av padsa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor vasker du med Prickbort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens du er her Bernhard, hva har skjedd med paden min siden den har synki på midten ??(se innlegg over)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.