A4 1.6 2000 mod. fusker og hakker ved varm motor

Anbefalte innlegg

Hei

Her om dagen begynte plutselig min A4 og fuske og jukse noe veldig. Dette skjedde etter et par mils kjøring.

Motorkraften er vesentlig dårligere og den trekker dårlig, dette er nå et problem som oppstår så fort jeg

kjører bilen varm, tomgang er jevn. Ingen problemer med kald motor, etter ca en mil oppstår problemene.

Tempføler er skiftet uten forandring. En av pluggene var veldig dårlig og er skiftet uten at dette hjalp.

Noen forslag her?

Mvh

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veivsensor (G28). Den sitter rett nedenfor oljefilteret. Hadde eksakt samme feil selv for en stund siden. Koster vel 1300 spenn eller noe på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Er det noen måte å sjekke om denne har tatt kvelden på?

Veivsensor (G28). Den sitter rett nedenfor oljefilteret. Hadde eksakt samme feil selv for en stund siden. Koster vel 1300 spenn eller noe på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til at jeg har en eksoslekkasje på bilen, ikke så rent liten heller. Lekkasjen er ved flexiskjøten foran katalysator.

Dette kan ikke være årsaken vel? Nytt eksosanlegg er bestilt

Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sensorer etter lekkasjen? Tenker på om en sensor får feil måling pga lekkasje og da følgende justering av drivstoff = fjusking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen sensor etter lekkasjen..

Har du sensorer etter lekkasjen? Tenker på om en sensor får feil måling pga lekkasje og da følgende justering av drivstoff = fjusking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er problemet løst, takket være Thomas Ørjestad som foreslo G28 sensoren. Skiftet denne i dag og nå fungerer symaskinen som den skal. Takk for hjelpen:)

Frank K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.