#1 Skrevet Mai 18, 2005 Vil bare minne på at disse tre modifikasjonene virkelig er verdt penga og ANBEFALES på det sterkeste: -Dogbone bushes -Foringer motorfeste i midten - meget enkelt å bytte, alt føles tightere i tillegg til at man får mer gromlyd i bilen. kr 4-700,- Neuspeed er et merke. -S3 nedre stabstag -Mindre understyrt i rundkjøringer osv. 2 skruer... 8N0 199 403 B - Audi S3 lower strutbrace - ca 228,- 2x cap nuts n90810601 2x screw n10417601 ( 2x skiver n90477301 - sjekk at de passer når du får de) -Short shift. Girkasse føles bedre enn ny! ca kr 1200,- dieselgeek, EIP, Neuspeed m.fl.. Bør ta under 1 time å bytte. Priser er veldig cirka, avhenig av leverandør/frakt/mva osv... Kan også minne om S3 stabstag mellom dempertårnene, 8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace - veil 941,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2005 Vil bare minne på at disse tre modifikasjonene virkelig er verdt penga og ANBEFALES på det sterkeste: -Dogbone bushes -Foringer motorfeste i midten - meget enkelt å bytte, alt føles tightere i tillegg til at man får mer gromlyd i bilen. kr 4-700,- Neuspeed er et merke. -S3 nedre stabstag -Mindre understyrt i rundkjøringer osv. 2 skruer... 8N0 199 403 B - Audi S3 lower strutbrace - ca 228,- 2x cap nuts n90810601 2x screw n10417601 ( 2x skiver n90477301 - sjekk at de passer når du får de) -Short shift. Girkasse føles bedre enn ny! ca kr 1200,- dieselgeek, EIP, Neuspeed m.fl.. Bør ta under 1 time å bytte. Priser er veldig cirka, avhenig av leverandør/frakt/mva osv... Kan også minne om S3 stabstag mellom dempertårnene, 8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace - veil 941,-. og alt dette passer rett på? s3 stabstaga er vel orginalt? eliminerar dette problemet med at drivakslingen tek borte stabstaget under? bilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2005 og alt dette passer rett på? s3 stabstaga er vel orginalt? eliminerar dette problemet med at drivakslingen tek borte stabstaget under? bilder? Det er ikke det normale krengningshemmer-staget det er snakk om, ta en kikk her. Det passer rett på ja, det er hull der fra før, så det er bare å dytte opp de duppedittene, sette i skruene og skru (da "slår" duppeditten seg ut litt som en paraply slik at det sitter). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2005 Det er ikke det normale krengningshemmer-staget det er snakk om, ta en kikk her. Det passer rett på ja, det er hull der fra før, så det er bare å dytte opp de duppedittene, sette i skruene og skru (da "slår" duppeditten seg ut litt som en paraply slik at det sitter). oky, da er eg med... Da må eg kjøpe stabstag fra h&r eller noke da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2005 Har du måla på avstanden mellom hulla på den stanga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2005 Har du måla på avstanden mellom hulla på den stanga? Nei har ikke det. Tenkte du å lage hull på passaten og bruke det staget kanskje? Bør ikke være noe problem å lage staget selv heller egentlig, men det koster jo nesten ingen ting allikevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2005 Har allerede på Passaten men min er i alu..kunne tenkt meg en litt stivere type Bare lurte på om staga var like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2005 Vil bare minne på at disse tre modifikasjonene virkelig er verdt penga og ANBEFALES på det sterkeste: -Dogbone bushes -Foringer motorfeste i midten - meget enkelt å bytte, alt føles tightere i tillegg til at man får mer gromlyd i bilen. kr 4-700,- Neuspeed er et merke. -S3 nedre stabstag -Mindre understyrt i rundkjøringer osv. 2 skruer... 8N0 199 403 B - Audi S3 lower strutbrace - ca 228,- 2x cap nuts n90810601 2x screw n10417601 ( 2x skiver n90477301 - sjekk at de passer når du får de) -Short shift. Girkasse føles bedre enn ny! ca kr 1200,- dieselgeek, EIP, Neuspeed m.fl.. Bør ta under 1 time å bytte. Priser er veldig cirka, avhenig av leverandør/frakt/mva osv... Kan også minne om S3 stabstag mellom dempertårnene, 8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace - veil 941,-. da var det bestilt øvre og nedre stabstag fra s3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2005 da var det bestilt øvre og nedre stabstag fra s3. Gidder du å måle avstanden mellom hulla på det nedre når du får det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 19, 2005 da var det bestilt øvre og nedre stabstag fra s3. Bare så det er sagt angående øvre stabstag (tårnstag) så veier f.eks. FK sitt i aluminium ingen ting omtrent, mens det originale TT-staget veier litt. Om du vil slippe å kåle med muttere fra innsiden av skjermen, så bestill samme nuts som til det nedre staget (6 stk), og kjøp skruer (men gjerne noen som er litt kortere). Dermed trenger du kun å drille hull (men ikke lag de for store!), dytte ned "nuts" og skru i skruene, så folder disse seg ut og låser seg. Jeg slet veldig med at det ene hullet ble drillet akkurat litt for stort, så "nutsen" bare snurret rundt i stedet for å "åpne seg" og gå i lås... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 19, 2005 Bare så det er sagt angående øvre stabstag (tårnstag) så veier f.eks. FK sitt i aluminium ingen ting omtrent, mens det originale TT-staget veier litt. Om du vil slippe å kåle med muttere fra innsiden av skjermen, så bestill samme nuts som til det nedre staget (6 stk), og kjøp skruer (men gjerne noen som er litt kortere). Dermed trenger du kun å drille hull (men ikke lag de for store!), dytte ned "nuts" og skru i skruene, så folder disse seg ut og låser seg. Jeg slet veldig med at det ene hullet ble drillet akkurat litt for stort, så "nutsen" bare snurret rundt i stedet for å "åpne seg" og gå i lås... kor mange slike nuts treng eg da? og er det samme skuer og nuts som på det nedre stabstaget? er det ferdige hol på det nedre eller? må eg hai noke for at det ikkje skal ruste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 19, 2005 Noen av de godbitene som anbefales på A4 1.8T da? Tenkt litt på Short Shift og nedre stabstag.. Kan jeg bruke nedre stabstag i fra 99mod S4 el 00mod RS4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 20, 2005 så bestill samme nuts som til det nedre staget (6 stk), og kjøp skruer (men gjerne noen som er litt kortere). Tårnstaget festes med 6 skruer. Same nuts ja, men anbefaler kanskje noen skruer som er kortere enn de til det nedre staget (fåes på hvilken som helst jernvarehandel/clas ohlson eller forsåvidt kanskje hos møller). Kan sikkert være greit å stappe noe silikon eller lakk eller noe ned i hullet mot rust ja. Brukte bare lakk siden jeg hadde det liggende. Angående om ting til A4, så aner jeg ikke, kanskje ta det i en egen tråd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2005 Desse nutsa foldar dei seg veldig ut? det virkar ikkje slik da eg prøvde med skruen i dei. Skal holet vera litt for lite? Staget under, er det ferdig hol der eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2005 Skivene er jo alt for små.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 22, 2005 ( 2x skiver n90477301 - sjekk at de passer når du får de) Sa du skulle sjekke skivene.. Usikker på om delenr er feil eller om møller gjør feil. Jeg fikk i hvert fall riktig første gang når jeg bestillte det nedre staget (men husker ikke om jeg faktisk oppga nr på skivene og de bare fulgte med), mens andre gang var de for små for min del. Men brukte ikke skiver på det øvrestaget. Det er ferdige hull til staget under. Dersom nutsene fortsatt går rundt der, har noen trikset med å bruke en jekk til å sette spenn på staget som igjen da presser på nutsene så de ikke snurrer med folder seg ut. Når det gjelder å bruke nutsene på tårnstaget, så er det ikke fullt så enkelt, da godset er tykkere der, og nutsene ikke får folde seg så mye ut (sannynligvis), men så lenge hullet er trangt nok har jeg fått det til (dvs nutsene gikk ikke rundt med festet seg). På det ene hullet så gikk det ikke for det var akkurat litt for stort hull så den bare gikk rundt, så til slutt tok jeg hammeren og banket nutsen så den foldet seg noe ut, entret skruen (som var litt vanskelig pga deformasjon fra banking, men gikk til slutt, og skrudde litt fram og tilbake for at den skulle gå lettere), banket den nedi hullet sitt (uten skruen), og skrudde i skruen... Lang og vanskelig setning det der gitt, men håper du skjønnte den... Uansett, ja hullet bør være litt trangt så nutsene bankes inn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 22, 2005 ( 2x skiver n90477301 - sjekk at de passer når du får de) Sa du skulle sjekke skivene.. Usikker på om delenr er feil eller om møller gjør feil. Jeg fikk i hvert fall riktig første gang når jeg bestillte det nedre staget (men husker ikke om jeg faktisk oppga nr på skivene og de bare fulgte med), mens andre gang var de for små for min del. Men brukte ikke skiver på det øvrestaget. Delenummeret stemmer. (jeg har akkurat sendt en bestilling på litt sånt til Julie, og sjekket opp ting i AKTE først :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 22, 2005 Delenummeret stemmer. (jeg har akkurat sendt en bestilling på litt sånt til Julie, og sjekket opp ting i AKTE først :-) Jau, var det jeg mente jeg og. På tide du har fått ut finger og bestillt hehe!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 26, 2005 Har du måla på avstanden mellom hulla på den stanga? I midten av hola, 62,5cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 26, 2005 Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 26, 2005 ferdig! før og etter bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...