Finnes det Ferodo ds2500/ds3000 klosser til audi ur s6? Hp2 calipper.

Anbefalte innlegg

Må ha nye klosser til mine hp2 calippere, altså 4 klosser per side forran. Vil ha ferodo klosser hvis det finnes. Noen som vet hvor jeg kan skaffe? Trenger også bak.

Ser det finnes yellowstuff, men foretrekker Ferodo.

Mvh Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, har sett at flere påstår at det nå finnes Ferodo klosser, jeg har ikke testet dette selv.

Her er mulige Ferodo dele.nr.

?? FDB985 - foran ??

?? FCP596 - bak ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg nå har funnet ut er at fcp 596h er ds2500 klosser bak. Det skal jeg ha.

Men fdb 985 er standard klossen til ferado og tilsvarer ikke ds2500. Altså like greit å kjøpe org klosser.

Da går jeg like greit for yellowstuff forran. Hvis ingen andre vet om noen klosser Som biter bedre ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med Kollevold.no? Dem var veldig behjelpelig når jeg skulle kjøpe DS2500 til min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som biter best er avhengig av temperatur på klosser/skiver.

Til vanlig kjøring vil jeg anbefale originale eller tilsvarende (NK, Zimmermann, Ate, Lucas, Remsa, EBC black,...) klosser.

Når det gjelder Yellowstuff DP41012R_foran så biter disse utrolig bra, spesielt når temperaturen er høy, men de er mest egnet for banekjøring.

Redstuff DP31012C_foran er en mellomting. Greenstuff DP21012_foran biter bra, men ikke veldig mye bedre enn originalt.

Generelt synes jeg EBC klossene spiser skivene utrolig fort, spesielt yellowstuff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kollevold kunne ikke hjelpe med annet enn klosser bak. (Ferado ds2500). Gundersenmotorsport kunne kansje skaffe Endless klosser forran som de mente var Mye grommere. Må bare få målt de jeg har først. Noen som har målene på klossene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Yellowstuff både foran og bak og det er helt utrolig hvor bra de biter når du har bremset hardt et par ganger og fått litt temperatur, ulempen er at har du nye skiver vil yellowstuff-klosser garantert lage kast til tross at du følger innkjøringsprosedyren til EBC, de spiser også skiver mer aggressivt enn andre produsenter jeg har prøvd. Cato har også kjørt dette oppsettet før og hans oppskrift på at skivene skal overleve er å kjøre opp et sett med originale klosser først.

Jeg har ikke prøvd Ferrodo men jeg tenkte jeg skulle komme med mine erfaringer om Yellowstuff likevel.

For de som kjører originale klosser så er kalde Yellowstuff-klosser på lik linje (like bra) som originale klosser frem til Yellowstuff-klossene blir varme, det er da fordelen kommer frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Yellowstuff hele året rundt, bremser som originalkloss når kald og biter GODT når dem har fått opp driftstempen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.