audi a8, lyder i forstilling og bakstilling

Anbefalte innlegg

Har nylig bytta til meg en Audi A8 1995, 2,8 v6 quattro...

er noen stusselige lyder i forstilling og i bakstilling...

til forstilling har jeg nylig bestilt nye drivledd begge sider, og komplett forings/stag sett...

 

Noen andre kjente problemer i desse forstillingene??

 

Ellers sa gamle eieren at diffen er gåen? er dette et kjent problem på desse bilene?

eller kan det vere fordi eieren før han hadde kjørt med forsjellig dekk dimensjon fremme og bake?

 

er hvertfall slik at når jeg svinger på tørt føre hører jeg at ene hjulet låser seg på en måte.. nesten som å kjøre gammal volvo 240 med sveisa sperre.. men ikkje like voldsomt...

 

han hadde ivertfall bytta olje på diffen og da ble det litt mildere...

 

men etter og ha kjørt litt med bilen virker det som det blir verre når bakakslingen får kjørt seg litt og blir varm...

 

Eventuelt noen som har en delebil stående som jeg kunne fått kjøpt div a8 snax ifra? :)

 

dagen jeg henta den

20130530_221106_zpscb3ab254.jpg

 

noen dager etter...

IMG_20130602_230209_zpsdb6d54b9.jpg

 

En smule mer senk og toning av ruter og div

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen har jo multilink (multiknirk) forstilling så det er en kjent svakhet med disse forstillingene ja..

 

Jekk opp opp bilen, ta av rattlås, og kjenn etter slakk i hjulet.

Rikle på hjulet loddrett og vannrett..

De øvre bakre bærearmene er veldig glad i og bli slitte/slakke på disse, spesielt med god og stiv senk og dårlige veier.

 

Dersom du har bestilt komplett forstillingssett/bærearm sett så er det bare og skifte alt så forsvinner nok sansynligvis lydene dine fra forstillingen i allefall.

 

Husk og montere dette bærebru settet korrekt, dvs tiltrekning av bærearmer skal kun skje når de står ubelastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk og montere dette bærebru settet korrekt, dvs tiltrekning av bærearmer skal kun skje når de står ubelastet.

 

Feil, de skal tiltrekkes med korrekt moment i "kjørehøyde" dvs belastet høyde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mål først med bilen på bakken fra senter felg opp til skjerm. monter alt og jekk navet opp slik at den kommer opp i samme mål og stram bærearmene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er alt i forstillingen byttet, armer (alt) og drivledd.. men har fortsatt ulyder i bakstilling... tidligere eier mente dette kommer fra diffen..

noen som har hatt samme problem eller ver om svakheter i bakstillingene på denne type bil?

tipper grunnlaget til slitt diff/fordelingskasse er fordi en av de tidligere eierne har kjørt med 235/35 - 19 fremme og 235/40-19 bake.. dette sliter vell fælt på desse drivverkene.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang diffen og dekkene så er det 3,6% forskjell på rulleomkretsen.

Husker ikke hvor mange % som var tillatt på diffene, men det husker sikkert noen andre her inne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel helst under 2% hvis jeg minns rett. Skal i hvertfall takle nye og slitte dekk på samme bil. Fin bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sannsynligheten for at det er fordelingskassen som er gåen?

når jeg bytta alt i forstilling å vridde på hjula.. virka det som lyden kom fra fordelingskassa.. men tidligere eier påstår å ha bytta olje på bakdiff.. og da skulle lydene ha blitt redusert.. og diffen "sperrer" når jeg svinger.. ønsker å komme til buns i dette problemet så jeg får en brukbar bil igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.