Feilkoder Xenon range/ levelling allroad 2002

Anbefalte innlegg

Hei fikk opp denne feilkoden etter å ha bytta fjerlys pære i ene llykta. Tok av ledningen inn på

motor til høyde justeringen. Glemte plugge den i, og fikk feilmld. plugga den inn igjen. Men feilen er der enda.

Virker nesten som at lysene bare lyser ned rett foran bilen også.

Part No: 4Z7 907 357

Component: dynamische LWR D05

Coding: 00030

Shop #: WSC 02325

VCID: 040D66AC14815E38043

1 Fault Found:

01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)

30-00 - Open or Short to Plus

I forkant har også lampa for fjæring lyst inniellom, spes med hastighet over 105 km/ t . men den slukker når man sakker ned farten.

ddress 34: Level Control Labels: 4Z7-907-553.lbl

Part No: 4Z7 907 553 H

Component: - 2C1A1 D053

Coding: 25500

Shop #: WSC 09999

VCID: 4A91889476254848BEF

1 Fault Found:

01769 - Sensor for Vehicle Leveling; Front Right (G289)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Dårlig kontakt etc i sensor kanskje?

Vil denne påvirke lys justeringen også?

Noen som har el. skjema på hvilke spenninger etc som skal være på plugg til motor i lykta?

Takknemlig for svar :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på den første feilkoden, men har vel hatt den andre med implausible signal for venstre foran.

Endte med at jeg bytta begge nivåsensorene foran (fikk heldigvis takk i to brukte hos høggern). Den på venstre fordi den var gåen (armen var veldig slerkete når jeg tok den av). Den på høyre fordi festepunktet til armen på braketten hadde rusta så den løsna da jeg drev og herja litt. Kjørte rundt med 2 ødelagte nivåsensorer foran, og det er IKKE å anbefale. Høydejusteringen var både høyt og lavt helt ettersom, og når den til slutt la seg på bånn så var det som å kjør uten fjæring i det hele tatt :(

Nå husker jeg ikke hvordan det var med høyre foran, men tror du kan sjekke ved å bytte med sensoren høyre bak hvis de er like. Da vet du om det er kabling eller om det er sensoren. De er ganske enkle å ta av....kontakten i plast er det vanskeligste, prøv å unngå å brekke flikene. Ellers var det bare å løsne en mutter også en flat skrutrekker for å "vippe av" fjær-braketten som er på bærearmen (?).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øverste mistenker jeg er gammel melding, hvis ikke du har slettet og den kommer tilbake. Da har du nok ikke fått satt kontakten godt på plass. Sjekk stikk både i kontakten og på lykten at det ikke har skjedd noe med pinnene.

Vi fikk knekt armen på den ene sensoren en gang på vår bil og da går lysene helt ned for å sørge for å ikke risikere å blende motgående trafikk. Disse sensorene er med på å styre lykten mtp. om bilen er lastet lite eller mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt dette på min (Allroad) en gang pga. Samme gjøremål som du, andre gang pga. Dårlig kontakt i storkontakten under lykta. Første gang holdt det å slette koden, andre gang måtte jeg naturligvis ordne kontakten. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Allroad så er det de venstre sensorene som gir signal til Xenon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.