E85 > tilsettnings stoffer, hvilke? Funker det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en s4 c4 2.2 20 vt denne er konvertert til e85...

Snakket med en igår som fortalte meg at motor tar skade av og kjøre på ren E85..

Han nevnte også at det finnes tilsetninger som kan brukes..

Hva finnes?

Hva anbefales?

Hvor får/bør jeg kjøpe det?

Har kjørt med det i 2-3mnd med hyppig oljeskift... å bilen har stått i 1 år nå....

Er det for sent å ha i tilsettninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han tenkte nok på e85 som går ned i oljen, det er ikke veldig heldig. Hyggig oljeskift løser dette. Du kan også vurdere å kjøpe vaskbart oljefilter: http://hansenmotorsport.no/product.php?id_product=625

Noe andre skader kjenner ikke jeg til, mulig noen andre har noe mer å legge til her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble oppfordret til og bruke dette uploadfromtaptalk1372184302066.jpg

http://www.maptun.se/shopProduct.php?pid=4644

Da e85 reagerer med aluminium og da det vasker rent i sylindere.. bensin smører mens e85 gjør det motsatte sa han så fint ..

Oljefilmen som ligger på sylinderveggene etc + oljen generelt blir fort dårlig. .

Så egentlig lurer jeg mest på hvordan jeg kan forhindre dette i størst mulig grad...

Er det tilsetning som er løsningen eller er det kunn olje skift som funker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E85 er jo i prinsippet sprit, sprit vasker selvfølgelig bort oljefilmen på sylinderveggene og endrer på oljens egenskap til å smøre. Hovedpoenget er hvor dette er det største problemet er når du skal starte motoren og den ikke går på alle sylinder eller du bruker lengre tid på å få start mens du fortsetter å sprøyte e85 i brennkamrene.

Mulig det additivet du linker til kan hjelpe men for meg så ser det ut som noe du skal ha på tanken og ikke i olja..?

Beste er som sagt hyppige oljeskift og at du får startet motoren relativt kjapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar Strand vsmotor selger tilsetning som funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Gir denne tråden ett lite bump! Jeg lurer på å konventere bilen min til å kjøre på E85, snakket med diverse folk om slike tilsetninger, og folk har veldig forskjellige meininger om dette!

Er det kun Red Line produkter folk kjører med, eller finnes det noe bedre på markedet nå??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.