Beste rengjøringsmiddel for rengjøring av olje\kjølevanninfiserte deler?

Anbefalte innlegg

Noen som har ett godt tips til hvilket rengjøringsmiddel som løser opp olje\kjølevann blanding i for eksempel topplokk, intercooler, rørgater,varmeapparatregister og slanger osv...?

Har prøvd;

Diesel, avfetting av ymse slag, klesvaskemiddel, White sprit men er ingen av disse som løser opp "majonesen"....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha hørt at en tur i oppvaskmaskinen skal gjøre underverker for skitne motordeler :) (har ikke prøvd selv..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes vel avfatting (i mitt tilfelle prøvd både Sabilex og Biltema Kallavfetting) har funket greit, og får du til å skylle med litt varmt vann i tillegg funker det ennå bedre. Men det er noe klin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å investere i ultralydvasker...oppvask maskin tabelletter eller sitronsyre skal fungere bra i slike vaskere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke brukt oppvaskmaskin tabletter til ting av aluminium.Aluminium reagerer med tablettene og "sverter av" i langtid etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserens i bøtter og spann!

Evt om det er skikkelig inntørka så bør det varme til for å løse opp, feks gammel oppvaskmaskin eller steamer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aceton er gull

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å investere i ultralydvasker...oppvask maskin tabelletter eller sitronsyre skal fungere bra i slike vaskere...

Ja, ultralydsvasker skulle mann uansett ha hatt.... Men neppe i så stor str at intercooleren går nedi!;)

Bare ikke brukt oppvaskmaskin tabletter til ting av aluminium.Aluminium reagerer med tablettene og "sverter av" i langtid etterpå

Tenkte på det, så det sto på plumboboksen at den kunne etse i Alu....

Bremserens i bøtter og spann!

Bremserens selvfølgelig! Takk.

Evt om det er skikkelig inntørka så bør det varme til for å løse opp, feks gammel oppvaskmaskin eller steamer...

aceton er gull

Er ikke den j.... sterk? Hvordan takler gummi\silikon Aceton?

Takker for alle svar. Det er nå skikkelig griseri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tilbud på bremserens fra Tunap nå.. 500ml bokser.

ta kontakt på pm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Tunap sin bremse rens...Den funker snus...:) Hva med å skylle ic i bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde dette på min brors franske bil i våres. White Spirit løste opp det værste, og det er ikke så fryktelig dyrt heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.