Anbefalte innlegg

Hei, er ny på vacn men har en del spørsmål så laget bare en ny tråd.

Har en Audi A3 1.8l 1997 som ble kjøpt ferdig stylet og senket i 2012. Den er senket ALT for lavt, tar nedi bakken ofte. Noe som resulterte i lekasje i bunnpanna, men det ble sveiset gratis av verksted siden lekasjen skjedde der. Plastbeskyttelsen som skal være mellom bunnpanna og veien er knekt og ødelagt.

Manger også Tuv-papiret på dem, og det burde jeg ha siden jeg skal på EU kontroll på mandag.

Det er en av grunnene til at jeg skal høyne bilen, nr 2 er at jeg vil ha muligheten til å kjøre på andre veier enn kun flat asfalt.

MEN, vil ikke ha de normale fjærene, det synes jeg blir litt for høyt, vil ha en mellomting. Prøvde å se på fjærene om det var mulig å lese noen info fra dem, men de er for skitne til det. Originale dempere såvidt jeg vet. (rimelig fersk i bil-miljøet så kan ikke så fryktelig mye enda, men lærer meg nye ting ganske ofte).

Spørsmålet er da, tror dere 30mm senk fremme er "høyt nok", eller burde jeg kanskje bare ha originalfjærer og såkalt skålsenk? Bak er den ikke like ille, men må nok skifte der og for å få godkjent.

Og en ting til istedet for å lage en ny tråd, dørlista har 2 ganger blitt løs på den ene siden, prøvde først å lime med tec7 (tror jeg, husker ikke) men det varte kun noen måneder før det sprakk. Hva anbefales? Beste er å kjøpe ny men aner ikke hvor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg et kvalitets sett som er justerbart og sett det på godkjent høyde så skal det ikke være noe problemer. Da får du fjærer og dempere i et komplett sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert et greit sett, det som sikkert er poenget er at understellet ditt er nok nedkjørt og da er det en fordel å handle komplett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5.000 blir litt i meste laget, har en del andre deler å investere i også, men takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat kjøpt, satt og og 4-hjulskontrollert bilen med Ta Technix sett fra Parts & Retards, føler det var et greit sett til en billig penge :) Var også en lagervare for min Golf 3 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vurdert det også, men skal vente å se det an. Skulle jeg på magisk vis få godkjent EU kontroll uten godkjent senkesett så kjøper jeg ikke enda =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder av den altfor lave audien?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på bilder! :)

Ikke mulig at det er justerbar senk på bilen så det er nok å justere den opp igjen eller er den utsatt for black and decker (vinkelsliper) senk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får tatt bilder ikveld, skal kjøre nå så har ikke tid.

Tror det er bare er uoriginale fjærer på originale dempere nå, men den er nesten ikke kjørbar andre plasser enn på ren asfalt slik den er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått tatt bilder enda, men det er ikke det største problemet nå. Henta bilen fra verksted nylig, og EU kontroll ble ikke godkjent. Men senkinga sa de ikke noe om o.O

ABS pumpa (kjøpt på ebay for 1 mnd siden) hadde en feil og kjører nå med risiko for å bli avskilta i kontroll. Samt dårlige foringer og lekasje i toppdeksel (pakning). Ingen problem å fiske foring og toppdeksel, men ang ABS så er det meget stor risiko å kjøpe enda en til pumpe og gå på samme smell. Finner ikke noen pumper med rett dele-nr i Norge heller. Ny blir uaktuelt, koster nesten mer enn bilen.

Kjøpte denne pumpa på Ebay fra en seriøs selger - AUDI VW SEAT SKODA ABS PUMP 1J0614217A

Det eneste alternativet jeg ser er å prøve å reparere den gamle med å lodde, har lest at enkelte ABS pumper kan miste kontakt med kretsene inni elektronikkboksen, men merkelig at det skal være så tungvindt å fikse en stakkars pumpe. Feilkoden er forøvrig dette:

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

16-00 - Signal Outside Specifications

Har forøvrig også hatt 3 ryggelysbrytere, og ingen passet. 2 kjøpt fra mekonomen, og 1 har merkeforhandler bestilt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.