#26 Skrevet August 6, 2013 AEL har 11mm stempel originalt så det holder, er tatt ut 370hk med 11mm Koster rundt 7000SEK, men da har du tross alt en tilnærmet splitter ny pumpe etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 10, 2013 Er det gjort noe med bilen (les: tukling)? Lurer på om det finnes noe vidunderkur en kan ha på tanken for å få ned røyknivået. Skal ta å vaske bilen jeg Hvit bil + diesel = svart bakende.. Bilen har chip og dysene. Chippen e ikke modifisert til dysene då 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 10, 2013 Passaten min røyker litt også når jeg gi flatt jern, men har lest en del i tyske forumer, har 0,5 liter semi syntetisk eller mineralsk 2 takt olje på en full tank med diesel og tror det eller ei, det røyker nesten ikke lenger. Og det skal være veldig godt for pumpa pga smøring, som vi ja alle sliter med siden svoveln blei fjernet av miljøhensyn. Jeg har prøvet det flere ganger og det virker faktisk, motoren går penere og røyker nesten ikke med flatt jern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 11, 2013 Jeg hiver også en skvett totaktsolje på diesel bilene mine i ny og né, men kun ca 1/2% blanding (3dl på 60 liters tank) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 12, 2013 eg hadde og problem på min 2.5tdi r5 med at den la ut veldig mykje røyk ved pådrag. denne er chippa, dyser, egr blendet større turbo og alt av katalysatorer er fjernet. når eg kjøpte bilen gjekk den godt, men etter ei stund røyk den meir og meir. tilslutt såg ein ikkje bilen bak seg i speglet og den gjekk dass. det høyrtes ut som turboen lada noko voldsomt. tok den opp på løftebukken og då var slangen mellom turbo/intercooler så og sei av. bytta denne og det er omtrent ikkje røyk ved 1.7 bar ladetrykk. så det kan vera ein av årsakene, evt tett katalysator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...