#26 Skrevet Juli 3, 2013 Jeg driver med bilen nå, blir alt nytt i forstilling. Mye som kunne vært gjort for en stund siden, for å si det sånn Håper på å gjøre ferdig forstilling idag, og kanskje få lurt på plass noe dempere ikveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 3, 2013 Legg til noen bilder underveis om du gidder. Interessert i å se hvordan det tar seg frem og fremgangsmåten din. Er ikke mange ukene til jeg skal gå på å gjøre det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 9, 2013 Da var alt på plass. skulle nettopp ned å prøvekjøre, men når jeg kom i garasjen, var batteriet tappa, så det får vente. Det jeg kan si, er at bilen er høyere enn jeg hadde ventet. Håper det siger på plass litt, men det ser skikkelig høyt ut slik den står nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 9, 2013 Hvilke Eibach fjører kjøpte du da? Hadde det på forrige S4n også, men de siger noe med tiden, men veldig faste og fine fjører. Jeg kjøpte 35/30mm sett til min.Lurer på om jeg får samme høyde som din? Med skikkelig høyt, vil du si det er på høyde med org understell, altså ikke sportsunderstell variaten da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 9, 2013 Fredrik, jeg håper jo på litt sig med tia, er jo alt nytt i forstilling også, så kanskje det synker på plass litt. er 35/30. Er veldig lite fjærer med TUV som kan benyttes på dette karosseriet, skulle helst hatt 50/40.. Skal ta bilder når jeg får prøvekjørt. i kveld mao 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 11, 2013 Har lagt noen bilder i bilens tråd. Vær oppmerksom på at det står en noe ukurrant hjulstørrelse på her, Fredrik. http://forum.vacn.no/showthread.php?248051-min-Audi-S6-plus-Q1/page3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 11, 2013 Strålende. Takk for bilder Jørgen. Jeg syns ikke det så ille ut i det hele tatt jeg da..hvordan er høyden under fra eksos og ned til bakken? Weitec settet mitt som jeg har på bilen nå er omtrent helt nytt, men er ikke fornøyd. Syns det er for lavt foran.Tror dette kan være 45 eller kanskje lavere foran. Dog ville jeg sett underveis mens du monterte demperne også, slik at jeg kan se hvilken variant du gikk for mtp feste av mansjettene foran? Kjøpte nye bak fra møller og antar at de passer over demperene da stangen kan du si ikke er noe forskjellig dim. Men foran er det noe feste anordning der da?mtp tykkelsen av selve demper stangen er enorm kontra org dempere og koni f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 11, 2013 Weitec 45/35 eller så? Vi kan jo vurdere et bytte Er ikke helt komfortabel med den høyden der. Men vil jo ha en firehjulskontroll og la det "sette seg", før jeg vet helt hva jeg mener. En annen problemstilling, er jo at jeg trenger nye dekk.. -med dette oppsettet går jeg for 255, men vet av erfaring at er det lavere, er det 245 og til slutt 235 som gjelder. Ang. bilder under montering, har jeg litt dårlig sammvittighet mtp. deg, ble tatt veldig lite bilder. Var hektisk Støvmansjetter, monterte jeg styrestagsmansjetter til en eller annen Volvo, som jeg fant på delelageret til et verksted Tipper de org. passer bra, er jo en slags kopp øverst foran, den tredde jeg mansjetten over, så henger den videre nedover. Bak brukte jeg en annen mansjett fra samme sett, som var mindre og kortere. Stripset ikke nede mtp. vannansamling, folk har litt forskjellige meninger rundt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 12, 2013 Mulig det er noe slikt Weitec sett ja? Dempere og fjører legger jeg ut for salg etter jeg har skiftet, så er du interessert så slå på tråden. Jeg har allerede kjøpt likt sett som deg trenger ikke to Eibach sett i 35\30 La det sette seg litt og ta firhjullskontrollen. Jeg var strålende fornøyd med min gamle S4 sedan i hvertfall. Selv om det var 30\30. Ang dekk så går ikke 255 eller 245 med 9" felg ihvertfall. Foran er problemet. Gå for 235 hvis du har 9 eller 8.5" breie felger. Da skal det ikke subbe i innerskjermer under fullt rattutslag. Gjør ikke noe med bilder, skal trå til selv skal klare å montere det sammen jeg også. Er ganske rett frem. Blir jaggu godt med alt nytt i rundt demperene foran og bak også.Kjøpte alt fra Møller til en liten astronomisk sum... men orginalt er best, så kjørte pakka for at det skal bli bra også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 21, 2013 Mulig det er noe slikt Weitec sett ja? Dempere og fjører legger jeg ut for salg etter jeg har skiftet, så er du interessert så slå på tråden. Jeg har allerede kjøpt likt sett som deg trenger ikke to Eibach sett i 35\30 La det sette seg litt og ta firhjullskontrollen. Jeg var strålende fornøyd med min gamle S4 sedan i hvertfall. Selv om det var 30\30. Ang dekk så går ikke 255 eller 245 med 9" felg ihvertfall. Foran er problemet. Gå for 235 hvis du har 9 eller 8.5" breie felger. Da skal det ikke subbe i innerskjermer under fullt rattutslag. Gjør ikke noe med bilder, skal trå til selv skal klare å montere det sammen jeg også. Er ganske rett frem. Blir jaggu godt med alt nytt i rundt demperene foran og bak også.Kjøpte alt fra Møller til en liten astronomisk sum... men orginalt er best, så kjørte pakka for at det skal bli bra også. Kommet igang med "ferien" da, Fredrik? Jeg har ikke fått brukt bilen noe særlig gr. skeiv hjulstilling, gleder meg til å få alt på plass. Dessverre har jo alle verksteder ferietid og en måned ventetid. Ang. dekk, så står det mellom 245 og 255 i 35-profil, på 8,5" felg. 255 er helt i grenseland, men det er det som er org. dim på et40 8"felg. kjører på 245 idag. Usikker på om jeg gutser på med 255, eller om jeg velger 245 som er trygt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 22, 2013 Kommet igang med "ferien" da, Fredrik?Jeg har ikke fått brukt bilen noe særlig gr. skeiv hjulstilling, gleder meg til å få alt på plass. Dessverre har jo alle verksteder ferietid og en måned ventetid. Ang. dekk, så står det mellom 245 og 255 i 35-profil, på 8,5" felg. 255 er helt i grenseland, men det er det som er org. dim på et40 8"felg. kjører på 245 idag. Usikker på om jeg gutser på med 255, eller om jeg velger 245 som er trygt. Gå for et trygt dekkvalg. Er skikkelig kjedelig når innerskjermene tar inni hele tiden, blir sprø av det. Har startet ferien og ikke fått startet på noe bremser, fjører eller dempere enda blir etter ferien antar jeg. Skal få litt hjelp denne gangen, slik at jeg får tatt hjullkontroll med en gang etter skiftet så jeg ikke trenger å vente. Jeg skal kjøre med 8x18 med et35 og 235 dekk. trygg dim og ikke noe problem lykke til med skruingen videre, blir mye små skruing i ferien istedenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...