#1 Skrevet Juni 28, 2013 Har kjøpt ny trykksensor etter at verkstedet mente det er denne som gjør at AC ikke viker i min Transporter. Tenkte jeg skulle spare noen kroner ved å bytte denne selv, for det kan vel ikke være så vanskelig(tenkte jeg) Men hvor sitter denne lille "kladden" ? Er snakk om en 2.5 TDI 2007 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2013 Sitter nok i forbindelse med klimaradiatoren i fronten. Men tipper du må tømme og fylle gass når du gjør dette. Men vet ikke om det sitter en sperreventil der, slik som på nyere audier. (Da kan man demontere den uten å tømme for gass) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2013 Sitter nok i forbindelse med klimaradiatoren i fronten. Men tipper du må tømme og fylle gass når du gjør dette. Men vet ikke om det sitter en sperreventil der, slik som på nyere audier. (Da kan man demontere den uten å tømme for gass) Så det er ikke bare å bytte nei.... Hadde håpet det var så enkelt jeg da.. Kan jeg på noen måte se om det er en sperreventil der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2013 Vanskelig å se uten å ha demontert brytern dessverre. Men du hører at det begynner å suse når du løsner den forsiktig evt. Bytt o-ring i samme slengen, smør denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2013 se på den nye sensoren evt google dele nr så ser du om det er sperreventil. noe det nok er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2013 ganske sikker på det sitter sperreventil,er stort sett det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2013 se på den nye sensoren evt google dele nr så ser du om det er sperreventil. noe det nok er. Sperreventilen sitter ikke i sensoren, men i "bilen". Hos Audi kom ikke dette før på A4/A5 B8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2013 Da var den byttet. Det var intet problem. Skru av gammel, skru på ny. Sitter en sperreventil der. Der ut som luftenippelen man fyller luft i dekkene på. Men fikk lite lite kaldluft som før bytte. Så her er det vist flere feil. :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2013 Vanskelig å se uten å ha demontert brytern dessverre. Men du hører at det begynner å suse når du løsner den forsiktig evt. Bytt o-ring i samme slengen, smør denne.. Den lilla o-ringen var i god form. Tok den av og rengjorde samt smurte den opp med litt fett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2013 Sperreventilen sitter ikke i sensoren, men i "bilen". Hos Audi kom ikke dette før på A4/A5 B8. vet det, men ser på sensoren inni der hvor den skal møte ventilen om det er for sperreventil eller ikke;) Er sperre ventil på a8 fra 94 mener jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2013 Lenge siden det har blitt fyllt på gass ? Ligger jo inne feil på denne sensoren hvis det er lite trykk i systemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2013 Lenge siden det har blitt fyllt på gass ? Ligger jo inne feil på denne sensoren hvis det er lite trykk i systemet Fikk beskjed fra Snapdrive når den var inne der for feilsøking at det var gass i systemet. Da regner jeg med at de har sjekket at det er nok gass også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2013 ikke nødvendigvis,kan være trykk i systemet men ikke nok mengde,er det nok på er det stor sjanse det er kompressoren som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2013 Ville spurt om de sjekket hvor mye gass det var på systemet. Hvis ikke kan det være lurt med en klimaservice. Koster ikke allverdens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2013 Ville spurt om de sjekket hvor mye gass det var på systemet. Hvis ikke kan det være lurt med en klimaservice. Koster ikke allverdens På tirsdag skal bilen inn for en gratis sjekk av anlegget hos Svendsen eksos, så da satser jeg på å få vite hva som er feil. Håper på at det bare er lite gass. En klimaservice koster 1500kr hos Svendsen, og ny kompressor koster ca 15000kr hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...