#1 Skrevet Juni 28, 2013 (endret) Har sluppet opp for idéer... Byttet toppakning på en 2001 A4 1.6 (ALZ motor, gått 194k), grunnet olje i kjølevannet. Selve byttinga gikk fint, men når jeg skulle prøve og starte, så var dette uten hell. Sjekka timing på register = ok. Sjekka gnist på alle 4 plugger = ok. Sjekka at alle 4 dyser gir bensin = ok. Sjekka komp. på alle sylindre; viste mellom 13,5 og 14,5 = ok. Ingen feilkoder. Da er jo igrunn kriteriene for å kunne starte oppfylt, men dengang ei. Den starter og går litt, men hørs ut som den går på et par sylindre bare, også dør den ut. Batteriet har vært koblet fra i ca. 3 døgn. Noen som har noen tips? Mvh Rådvill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2013 feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2013 Glemte å nevne det... Men ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2013 Hallgiver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2013 Oppdatert første innlegg med mer info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2013 Grunnstille gasspjeld ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2013 100% sikker på timing på register? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2013 100% sikker på timinga. Hvordan grunnstiller man gasspjeldet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2013 (endret) Fant ut av grunnstillinga, tror jeg. Spjeldet gikk i åpen stilling, lukket seg, også står det ADP OK. Fortsatt ingen start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2013 Etter at jeg (tror at) jeg fikk kjørt grunninnstilling på spjeldet, så starter den ikke i det hele tatt. Før jeg tok grunninnstilling gikk motoren hvertfall delvis i 10-12 sek... Er det slik at etter grunninnstilling, så skal spjeldet stå på ca. 10-11% åpning når tenning er slått på, og motor ikke går? Eller må spjeldet tas ut og renses når dette er tilfellet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2013 ta ut og rens det, skal vel ikke ha så mye åpning 3-4 % kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2013 Hjertelig takk for tips! Da får jeg prøve på det i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...