Oppussing Bolero felger (17")

Anbefalte innlegg

Har fått tak i noen Bolerofelger som jeg skal prøve å få i orden igjen...

 

Håper noen har gode innspill til hvordan man best gjør dette og får gode resultater.

Planen er å enten sand- eller glassblåse disse, men vet ikke hva som kan gi best resultat?

 

Og om det er noen som har referanser til firma / personer som gjør dette i nærheten av meg (Trondheim / Stjørdal) med godt resultat?

 

Planen er å lakkere disse i etterkant, men mulig vanlig sandblåsing da blir for grovt?

 

Hvis noen har pusset opp felger, så legg inn erfaringer og tips :)

 

Noen bilder av utgangspunktet....

Bolero_4.jpg

Bolero_1.jpg

Bolero_2.jpg

Bolero_3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av alle 4 felgene sammen....

Bolero_alle4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing blir nok litt for grovt.

Beste er nok glassblåsing eller kjemisk lakkfjerning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er overflaten på felgene ødelagt ville jeg glassblåst eller sparklet de ødelagte områdene. Er ikke overflaten for gale ville jeg definitivt bare mattet ned(fiberduk), evt pusset med fint sandpapir der det er grove riper så lakket rett på. Å slippe å ta av alt av lakk ned til aluminiumen sparer deg myye arbeid+ at lakken som er der fungerer minst like bra å lakke på som å begynne helt på nytt igjen. (uten at jeg er noe ekspert, men har pusset opp et par sett felger :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier bare å matte ned med 800 papir der lakken er grei og så pusser jeg ned til alu der det er sår, sparkler dette vist de er dype og legger på syregrunning der jeg har pussa igjennom den orginale lakken og så sprøyter jeg:) Har funka på alle felgene jeg har pussa opp! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.