bytte av lysbryter med lyssensor, koding?

Anbefalte innlegg

Sånn som jeg synes det ser ut, så virket det som at auto-bryteren (boksen som du skal koble mellom ny bryter og kabel) gjør selve jobben med skifte av lyset, altså at det ikke går via canbus for å bytte mellom lys. Litt på samme måte som en såkaldt tuningboks fungerer, bare koblet imellom. Så tviler på at noe koding skal være nødvendig.

 

Men gjerne si ifra om du prøver å at dette fungerer. for da kan det være interessant for meg og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant for meg og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt interessant! :)

 

Som sagt over, tviler på at noe koding skal være nødvendig. Mon tro om det er mulig få til slik at man har tåkelys om dagen og nærlys om natten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er slik jeg tenkte at når den står på auto på dagtid, så kjører den med park og tåkelys, og så fort man kommer inn i en tunnel feks, så slår den seg automatisk til nærlys å tåkelys.

så regner med at dette må kodes? (Da jeg har sett at flere på forumet har kodet lysene)

har jeg noen som er behjelpelig med koding vis tilfelle?

Jeg betiller denne allikavell =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den sendt avgårde, så da gjenstår det å se om det fungerer som tiltenkt?!

Men hvordan tar jeg ut lysbryteren?

er det bare å røske den ut etter selve bryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke et panel under du må ta bort først? Du ser det vel uansett når du får den nye bryteren (hvor den er festet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få ut bryteren trykker du inn den du vrir på og vrir mot venstre. Så skal den bare dras ut.

 

Når det gjelder å kode automatisk grøftelys og parklys som kjørelys så er jeg spent på om det funker fordi denne lyssensoren snakker vel ikke med bilen, den snakker vel kun med selve lysbryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel koble om da? Det jeg har planer om, 0 = kun grøftelys, midten = park (+ evt tåke) og helt til høyre = kjørelyse (+evt tåke). Har ikke sjekket hvordan det gjøres eller om det er mulig, men går ut i fra at det bare er å flytte på litt ledninger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte meg får å prøve jeg å. På min har jeg park og grøft til kjørelys. Vil anta at det fungerer med park grøft på dag og hovedlys kveld/natt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mottok min i dag, testet bare fort at det fungerte. Ga ingen feilkode i dashen. Testet bare med å holde over lyssensor å at den vekslet fra kjørelys (park og grøft hos meg) til nærlys samt tente lys i dashbord. Fungerte som bare det. Men har ikke montert opp å finjustert i forhold til utelyset enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mottatt pakken enda, søren å =p

Men var det noen ekstra ledninger på den? Eller var det bare plug & play?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mottatt pakken enda, søren å =p

Men var det noen ekstra ledninger på den? Eller var det bare plug & play?

 

Det var Plug & play :D "boksen" med sensoren tilkoblet kobles bare i mellom org kontakt å ny bryter. Det er 2 dip switcher på denne autoboksen. Får å få det til å fungere hos meg måtte jeg sette nr2 til off, disse sto begge til on ut fra eske. Så er det justering på hvor lenge det skal være mørkt før den tenner nærlys som justeres med et lite stjernejern. Sånn som lyset er ute nå er det fortsatt kjørelys, men kjørte ned i et parkeringshuset på lade arena i sta, da ble det nærlys.

 

Btw: Bruksanvisningen var ikke på engelsk hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, nå har jeg klart det store, skulle vri bryteren for å få den av, noe som resulterte at den æ vridd knakk i feste bak.

Hvordan får jeg av hele uten å ødelegge noe mer? Noe tips Erlend Viken? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, nå har jeg klart det store, skulle vri bryteren for å få den av, noe som resulterte at den æ vridd knakk i feste bak.

Hvordan får jeg av hele uten å ødelegge noe mer? Noe tips Erlend Viken? :)

 

Er det selve vribryteren som er knukket av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den ble revet av, så nå får jeg ikke til å bruke nå lys annet en den står på fra før av. Men har det nå betydning for den andre bryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den ble revet av, så nå får jeg ikke til å bruke nå lys annet en den står på fra før av. Men har det nå betydning for den andre bryteren?

 

Det har ingen betydning for den nye. Kan ta et bilde av min org bryter litt senere så kan du se hvor den har festene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært flott med bilde. Men hvilken side vrei du bryteren når du tok den ut? Lite vri, så trekkes ut?

Ble kretskortet med også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært flott med bilde. Men hvilken side vrei du bryteren når du tok den ut? Lite vri, så trekkes ut?

Ble kretskortet med også?

 

Får å ta ut bryter.

1. Vri-bryter på 0. Trykk den inn ca 0,5-1cm

2. Vri til høyre til den er ca på parklys merket.

3. Trekk ut.

 

Da tar du ut hele bryteren med alt så det er bare å løsne kontaken bak.

 

Har gjerne skulle stilt opp til hjelp men er i Halden ut helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått pakken enda. Ble din sendt som rekommandert? Fra samme link på ebay?

Kan godt hende at det trengs hjelp etter helgen muligens, får se å forske litt først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått pakken enda. Ble din sendt som rekommandert? Fra samme link på ebay?

Kan godt hende at det trengs hjelp etter helgen muligens, får se å forske litt først :)

 

Ble sendt som rekommandert ja, bestilte fra en annen link. Pakken ble sendt den 7.07 og motatt i går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha som dere ser, så gikk det hardt for seg, da jeg av en eller annen grunn trudde jeg skulle bare vri å vri bryteren!!*

Dette skjedde da: image.jpg

Hvordan skal jeg få den ut? finnes det noe lur metode?

Per dags dato så er bryteren innstilt helt til høyre, slik at den har cornerlight når jeg svinger. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha som dere ser, så gikk det hardt for seg, da jeg av en eller annen grunn trudde jeg skulle bare vri å vri bryteren!!*

Dette skjedde da: image.jpg

Hvordan skal jeg få den ut? finnes det noe lur metode?

Per dags dato så er bryteren innstilt helt til høyre, slik at den har cornerlight når jeg svinger. hehe

 

Fant løsning på lignende problem på en golf etter litt søking. http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=42665 et ikke så alt for ulikt på touran.

 

Edit: les hele tråden, da det er flere forskellige løsninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott:) skal ut å prøve når jeg får tid. Men hvordan løser jeg lyset som står på nærlys med cornerlight per dags dato? Har prøvd å vri litt på den hvite stikken inni der, men fikk ikke til å slå over til andre funksjoner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott:) skal ut å prøve når jeg får tid. Men hvordan løser jeg lyset som står på nærlys med cornerlight per dags dato? Har prøvd å vri litt på den hvite stikken inni der, men fikk ikke til å slå over til andre funksjoner..

 

Er det ikke mulig å vri på den svarte plastikken som er igjen i front av kretskortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.