Forskjell girkasser, 02A og 02J??

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle hva som er forskjellen på 02A (G60) og 02J (nyere passat/golf4 etc) kassene?

 

Takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan fortelle hva som er forskjellen på 02A (G60) og 02J (nyere passat/golf4 etc) kassene?

 

Takk.

 

se på http://www.funksoulkitty.com.kanskje du finner noe info der.

prøver å finne ut om desse kassene har samme wireoverføring.noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 02j på cupraen 2001mod 1.8t og vanelig oppgradering til bytte av dobbeltmasse svinghjul til enkelt masse svinghjul er g60 svinghjul med vr6 clutch så noe likt må det være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er 5 år gammel snart...:) Håper han har fått svarene han trengte for lenge siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaa så ikke det jeg: haha :får håpe han har fått svar nå ja;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo føye til at 02J har sterkere drevsats.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen sak er vel at en kan lure på hvorfor 5 år gamle tråder is still going strong?

Burde vel vært rydda vekk for lenge siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen sak er vel at en kan lure på hvorfor 5 år gamle tråder is still going strong?

Burde vel vært rydda vekk for lenge siden

 

Til glede for nye lesere... man kan finne masse bra info fra gamle dager også slik at nykommere slipper stille samme spørsål annenhver dag.

 

Men akkurat her burde vel den trådnekrofile som gravde denne opp igjen sett på datoen før han ble ivrig og ville svare:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)ja det er sant det da.......gammel info for noen, er jo ny for andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er feil å slette gamle tråder. Spesielt da de er så relevante som denne. 02A/02J girkassene følger desverre ikke tiden, og er like relevante nå som i 2005. Er en grunn til at man kan bruke søke funksjonen.

Synes det er bra ingen har fjernet denne tråden jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er feil å slette gamle tråder. Spesielt da de er så relevante som denne. 02A/02J girkassene følger desverre ikke tiden, og er like relevante nå som i 2005. Er en grunn til at man kan bruke søke funksjonen.

Synes det er bra ingen har fjernet denne tråden jeg.

 

Helt enig Kristian. For nå i 2015 søkte jeg på 02j og i denne tråden fant jeg svar på det jeg lurte på:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vert diskutert mye om drevsatsen faktisk er sterkere, mener å ha lest at de stort sett er like, utenom at 02J kommer med litt mer praktiske utvekslinger (tettere) enn 02A.

 

Mange oppgraderer 02A med skifter og skifter tårn fra 02J da den er mer presis.

Eg kjører ren 02A og den er presis som fy den, men da er alle delene overhalt med nye foringer osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

02a kassen min er nydelig med 02j skiftertårn og spakstell. Den var fæl med 02a komponenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lyst til og oppgradere min til 02J tårn og spakstell og wirer.

Syns 02a'n er litt rørete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må du er en fantastisk oppgradering. Ikke var det dyrt heller tror eg ga rundt 1000kr for delene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liste på hva man trenger og fra hvilken bil kan man ta fra ? Som passer i en mk2 (bruker golf 3 vr6 i dag, boksen passer nesten i tunnelen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine deler kommer fra Skoda octavia TDI fra rundt 2000 men du kan ta fra flere biler rundt 2000 du ser jo fort om den har det nye 02j skiftertårnet på kassen.

Du trenger skiftertårnet i kassen og styringa til denne (eg har ikke byttet denne ennå men funker med 02a styringa)

Holderen til skifterkablene på kassen må du ha og komplett spakstell med endene til tårnet på kassen.

Du må nok modde til litt fester i tunnelen din for å få det til å passe. Du kan Google litt så ligger det oppskift på hvordan løse det. (Min er jo montert oppå tunnelen så eg slapp tenke på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.