RS4 B7 clutchpedal, merkelig oppførsel ?!

Anbefalte innlegg

når jeg kjører hardt eller ruser motoren 3-4 ganger opp mot 6-7k rpm, så blir pedalen hardere og "blir igjen" på midten av vandringsveien... men det tar like godt føler jeg, for det om.... og etter litt penkjøring igjen er alt som det skal... er dette no fancyshit jeg ikke skjønner eller hva tror dere andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ble clutchen luftet sist? Luft på nytt, hvis ikke er det nok gjerne slavesylinder som er defekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert aldri vært lufta, men bestilt nytt svinghjul og clutch nå, så kjøper jeg en ny slavesyl uansett da så, får vi se... men slavesyl er jo mekanisk del, så vil tro at den enten ikke er defekt eller defekt hele tiden uavhengig av turtall men... ikke veit jeg, aldri vært borti det her før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er hydraulisk og dersom det er en liten skade i o-ring og lignende kan den lekke eller suge luft. Og medføre at feilen kommer og går etterhvert som man trykker på pedalen og tilfører ny veske fra reservoir. (til du går tom)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, isåfall vil du kansje se en lekkasje ett sted?

Her er tre siden med samme problem: Jeg ser bare at slavesylinder er nevnt her og, men du kan få lese alt :)

2008 RS4 with 25,0000 miles. After fast shifts above 7000 rpm, I get a widely varied clutch engagement point for the next shift, with the clutch getting really heavy and engaging just off the floor. After a few shifts and slowing down, it returns to normal. I have been driving a stick for 25 years and I don't think it is me. The car has not done this until the last few weeks. The clutch doesn't slip and is perfectly smooth in normal driving. Only happens in fast driving or near redline shifts.

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2806783

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, isåfall vil du kansje se en lekkasje ett sted?

Her er tre siden med samme problem: Jeg ser bare at slavesylinder er nevnt her og, men du kan få lese alt :)

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2806783

takk, skal lese der =) det utsnittet der er ihvertfall så likt jeg skulle forklart det sjøl :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.