OLJETRYKK GTI 1,8 8 V . Oljetrykksgiver, oljejetrykksbrytere og instrument

Anbefalte innlegg

Heisann godfolk :)

 

Har en 83 GTI 1,8 8v som originalt ikke har oljetrykkinstrumentet i midtkonsollen, men dette har blitt ettermontert. Og nå skal det kobles til.

 

Noen som har erfaring med dette her ?

 

Originalt har denne 2 stk OLJETRYKKSBRYTERE ( på topp og på filterhus ), men må nå anskaffe meg en OLJETRYKKSGIVER 0-5 BAR for å få liv i midkonsoll instrumentet .

 

Men:

Noen her som vet hvilken GIVER jeg må ha ? event dele nr? link ?

 

Slik jeg ser det må vel GIVEREN ha 2 funksjoner ? nr.1. som giver til midtkonsollen 0-5bar & nr.2. som bryter til instrumentet ( beeperen i speedometer )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gti Dx motor var der en bryter og en sensor på oljefilter braketten. Dvs en hvit og en brun.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min gti Dx motor var der en bryter og en sensor på oljefilter braketten. Dvs en hvit og en brun.

Ja ok , har en brun bryter på toppen og en hvit på oljefilterbraketten , men ingen oljetrykksender ( de er store ) noe sted. Har oljetemp på braketten.

Har sett GTi med sender på toppen. Var slik på en 1,6 gti jeg hadde og , men det var ikke liv i det instrumentet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du bør bruke en kombi giver :) dvs. 0-5bar mot instrument og høyttrykkbrukter til oljetrykssystemet på golfen. settes da på oljefilterbraketten

 

http://www.ebay.com/itm/One-OEM-VW-Audi-Volvo-240-Two-element-VDO-0-5-Bar-Oil-Pressure-Gauge-Sender-/390614908324?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5af2767da4&vxp=mtr

 

en slik en mao

 

takk for svar

trodde det var lavtrykksbryteren på toppen som sku erstattes med kombi sender/bryter, men ok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en god del studie har jeg funnet ut at det er lavtrykksbryteren på toppen som skal erstattes med en kombi sender 0-5bar , 0,15-0,45 bars bryter av ukjent delenr. ( men nr 035919561A er ikke riktig )

- men fant 1 på nett med de riktige spec ( og håper den normalt er lukket ) : http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390612498530

 

The combination switch/sender on the side of the head has a normally closed pressure switch spec'd to open at 0.3 + - 0.15 bar marked "WK" ("Wahrning Kontraption" in German), it should have a yellow wire connected to it. Any time this wire is connected to ground, the warning light should come on. If this wire is disconnected, there should be no light, even with key on, engine off. Any time this yellow wire connects to ground, the oil warning indicator should be indicating.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt dumt og lese oljetrykket da. For er ikke mye oljetrykk i toppen :-) kombigiveren din skal stå på oljefilterbraketten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt dumt og lese oljetrykket da. For er ikke mye oljetrykk i toppen :-) kombigiveren din skal stå på oljefilterbraketten

Skjønner at trykket er lavere på toppen ja , men !!! det varierer hvor de står og hvilke trykk de leser (0-10 bar og 0-5 bar). Avhengig av motor og modell.

Setter jeg den på braketten må den være normalt åpen og ha ca 1,6 bars bryter - vil trykket der overstige 80 psi går måleren på fullt , kjipt ! Setter jeg den på toppen , må jeg ha med en bryter som er normalt stengt 0,15-0,45 bar . Men hva trykket der oppe ligger på har jeg ikke målt . Men klart det blir feil hvis det ligger helt nede rundt en bar.

olje trykk sender.jpg

men er du 100% sikker på at det skal stå på braketten på min bil/motor , så ........ ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I oljefilteret har eg 7++bar frem til motoren blir varm.

 

Min gamle DX hadde en bryter og en sender på toppen av oljefilterbraketten. Aldri sett noe annet enn 0.3bars bryter i toppen på noen motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dele nr 035919561 for de med plassering i toppen

 

035919561A er dele nr med 1,8 varslingen - da er plasseringen filterhus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur kansje det er variablet hvor den skal stå jeg gitt når jeg ser etter.

 

 

jeg har min i toppen nå. men har tidligere hatt en anna (vdo det også) på filterbraketten..

 

og når jeg tenker meg om, så var måleområde på disse forskjellig. var 0-10 på den som hadde på filterbraketten. i dag som jeg har den i toppen har jeg 0-5bar måler :)

 

så du har selvfølgelig rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mottatt og montert senderbryteren på toppen, og den fungerer fint

oljekald.jpg

kald

ojevarm800.jpg

varm 800 o/min

 

( som dere ser trenger jeg bedre generator ( event rep. med børster og regulator ) 14,2 volt hadde gjort seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.