Bytte klimakondenser på T5 selv?

Anbefalte innlegg

Har nå fått diagnosert feilen på AC anlegget i Transporteren min. Hull i klimakondenser, så ac anlegget er helt tomt for gass.

Dette er en jobb Svendsen eksos tar rett over 10.000kr for å fikse. DET vil ikke jeg bruke 10.000kr på!

Så spørsmålet er:

Får jeg til å bytte denne selv?

Noen som har gjort dette eller vet hvordan det gjøres?

På Skruvat.no har de denne til ca. 2000kr, men så aner ikke jeg om jeg f.eks trenger noen andre deler?

Er det bare å demontere og montere igjen? Trengs det spesialverktøy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke byttet på en T5, men har byttet ac komponenter på andre biler. Om du skal bytte klimakondenseren selv, så må den uansett inn for trykktesting, "flushing" og service på anlegget, og dette vil sikkert koste deg 5000 kroner, Såfremt du har gjort jobben riktig. Er det ikke gjort riktig, kan det fort bli like dyrt som i utgangspunktet om du lar verksted ta jobben med å rette opp eventuell feil. Det er høyst sannsynlig mye demontering for å komme til og du må ha spesialverktøy for å dele skjøtene på rørene. Personlig hadde jeg aldri tatt en ac jobb, uten å vite hva jeg driver med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.