1981 Audi Coupe GT 2.2 10V KX,hjelp med ke-jetronic

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 1981 audi coupe gt.

Bilen er ombygd til en KX motor (2.2 10v)

Har av og til opplevd at bilen ikke vil starte. Kinnet og kinnet uten den ville ta. Den startet med en gang men døde ut.

Nå starter bilen stort sett hver dag,men må gi gass med det samme bilen starter så den ikke dør ut.

Har også skjedd at bilen døde ut når jeg var på vei til å kjøre av veien ved ned giring. Men fikk trillet den igang igjenn.

Bilen går ruskete på tomgang. Igår la jeg merke til at når jeg kjørte med langlys så kunne jeg skimte ladelampen i instrumentet.

Og til flere forbrukere jeg har på til mer ruskete går bilen. ( på tomgang)

Målte ladespenningen på batteriet på tomgang og da var den på rundt 14.2 volt,men dette var uten forbrukere. I voltmeteret i bilen så viser det rundt 12V når jeg kjører med nærlys og kupeviften. Stiger til rundt 13V uten.

Noen som har vert borti dette før ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info så er en KX-motor på 120 hk, ikke på 136 hk. Dette er motoren for USA-markedet, og er også styrt av en lambdasonde da det egentlig er en katalysator-motor. Det er korrekt at det er KE-jetronic på denne.

Ang. problemene du har så høres det ut for meg som falsk luft. Dette kan lett føre til de problemene du beskriver her. Kontroller den store gummibelgen nøye for sprekker, da dette er veldig typisk. Du kan forsøke å reparere sprekkene med et superlim av god kvalitet (f.eks. Loctite). Sjekk også at gummibelgen sitter godt montert, og at alle slangeklemmene sitter stramt og riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

120hk altså ? :) Det var jeg faktisk ikke klar over,og det tror jeg ikke selger heller var :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.