Feil på A6 2.7t q LMM eller ABS elnick?!

Anbefalte innlegg

under en kjøretur i dag så fekk eg feil på bilen, esp lyset samt abs lyset kom opp og fekk nesten en brå stopp når det sjedde, kjørte heim uten noen feil men får ikkje vekk lysene. kjørte en vagcom på den med eingang eg kom heim.

 

Friday,05,July,2013,17:09:06:15770

VCDS Version: Release 11.11.6

Data version: 20121223

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5

Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67

75 76 77

 

Mileage: 206440km/128275miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl

Part No: 4B0 907 551 G

Component: 2.7l V6/5VT G 0002

Coding: 05752

Shop #: WSC 00089

VCID: 28544E89C8CE815848B

 

1 Fault Found:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 35-00 - Signal too Low

Readiness: 0000 0000

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl

Part No: 4B0 927 156 L

Component: AG5 01V 2.7l5VT RdW 2526

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

VCID: 3064A6E9F01EC99890B

 

1 Fault Found:

18265 - Load Signal

P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl

Part No: 8D0 907 389 E

Component: ABS/ESP allrad D36

Coding: 06397

Shop #: WSC 02325

VCID: 356A97FD0F7CECB0C3D

 

1 Fault Found:

18265 - Load Signal

P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl

Part No: 8D0 907 389 E

Component: ABS/ESP allrad D36

Coding: 06397

Shop #: WSC 02325

VCID: 356A97FD0F7CECB0C3D

 

1 Fault Found:

18265 - Load Signal

P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

då kommer disse feilene opp, hadde diagnose på den sist uke og, og da var det ingen feil.

har søkt litt på nettet og komt fra til at det kan ver 2 ting.

 

-ABS elektronikken

-LMM (har kansje mest tro på den siste kansje iogmed eg fekk en ganske kraftig bråstopp i kraften når eg fekk feila, men bilen gjekk heilt fint etter på, har ikkje tatt noen kraftige pådrag einaste.

 

vill gjerne høre ka folk her inne tror det er får eg bestiller nye deler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant dette om LMM. Hvordan du tester om LMM funker som den skal.

 

 

Fremgangsmåte

1.Finn et lite trafikert sted hvor du ikke er til sjenanse for annen trafikk; - fortrinnsvis en lang, slakk oppoverbakke med konstant stigning.

2.Sørg for at du er i stand til å gjennomføre testen uten å overskride angitte fartsgrenser.

3. Start fra lavt turtall, ca 1200 omdreininger på andre gir, eller helst tredje gir hvis forholdene tillater det.

4.Press gasspedalen i bunn, og hold den der. Registerer hvordan motoren oppfører seg etterhvert som turtallet stiger. Dette varierer selvsagt en del for de ulike motortyper/bilmodeller, men felles er at man får en merkbar økning av dreiemoment /effekt i registeret 1600-2000 omdreininger.

 

Observasjoner

•Om motoren fungerer som den skal, har den ingen problemer med å dra ut hele turtallsregisteret, opp mot det rødmerkede feltet.

•Biler som er beheftet med svak/defekt luftmassemåler, vil i varierende grad ha problemer med å oppnå maks turtall, og det vil gå merkbart saktere etterhvert som motoren arbeider seg oppover i turtallsrgisteret (fra ca 3000- 3500 omdreininger). Noen motorer vil sågar ikke i være i stand til å oppnå turtall opp mot rødmerket område i det hele tatt.

 

Nå vil nok mange si at de ikke har behov for å kjøre på dette turtallsregisteret, men vær da oppmerksom på at en defekt luftmassemåler vil gi redusert effekt i hele registeret, ikke bare opp mot maksimalt tillatt turtallsområde.

 

Andre symptomer på feil ved luftmassemåler

•Bilen din begynner ved gitte anledninger å gå svært dårlig, oftest ved en kombinasjon av stigning og høyere turtall. Situasjonen oppleves omtrent som om turboen har koblet ut (og det har den faktisk også!).

•Ved å stoppe motoren - vente ca 10 sekunder - og deretter starte den igjen, er motorkraften tilbake igjen.

•Dette er også oftest sammenfallende med defekt luftmassemåler, men kan også ha sammenheng med andre driftsforstyrrelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går igrunn veldig fint på tomgang, ka ska eg hørra etter, jaging?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mer under belastning av motor du merker dette. Ta en test tur og gjør som beskrevet over her. Merker det mest når du gir gass og du får følelsen av du mister effekt og bilen "holder" igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ingen forskjell når eg tok den av eller på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

log lmm i vagcom da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis ingen forskjell er den vel gåen vil jeg tro. Mitt tips men andre får nå kime inn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

log lmm i vagcom da.

 

how 2?!

 

har bare lånt kabel av en kompis så eg har ikkje lekt så mye med det før :)

 

- - - Updated - - -

 

hvis ingen forskjell er den vel gåen vil jeg tro. Mitt tips men andre får nå kime inn ;)

 

takker for svar :) er litt min tanke og, men vill gjerne hørre litt med folk før eg bestiller en ny en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjapp update her, har hatt ferie så har ikkje brydd meg noe serligt om å fikse det før nå, men har byttet til ny LMM, og nå er feilen borte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.