Trenger hjelp med ISO kobling

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med å få koblet på nye ISO koblinger bak spilleren på min audi a4 b5 96mod. ettersom det var gjort dårlig før.. så skulle vist hvilke kabler som skal på hva? F.eks den tynne helrøde hva den skal til på spilleren? det var litt større røde med en stripe på hva den skal til? Den gule? Svarte skal jo på jording, den hvite kommer fra atme antenneledningen så den er sikkert auto antenna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standarden er vel noe sånt:

Gul: Minne (12v)

Rød: Tenning (12v)

Svart: Jord

Oransj/Hvit: Lys

Blå/Hvit: Amp

Blå: Auto-antenne

Høytalere er stort sett sånn:

Hel farge er pluss, stripe er minus

Venstre foran: Hvit

Høyre foran: Grå

Venstre bak: Grønn

Høyre bak: Lilla/Rosa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjapt svar, får prøve å måle litt mer i morgen og se hva jeg finner ut u tilegg. Hater når det er tuklet med kontaktene i stede for å kjøpe overgang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20130706_112206.jpg

Hva skal den tynne røde til?

Hva skal den røde med blå stripe til?

Hva skal den hvite med blå stripe til?

Hva skal den hvite til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et multimeter så burde ikke dette være et stort problem.

For meg ser det ut som du sitter med strømbiten, mao. ingen høyttalere.

Slik jeg ser det så vil jeg i første gjetning sagt at den tykke rød/blå er 12v permanent. Tynne rød er minne, brun er jord, også enten hvit eller hvit/blå er lys og siste er antenne/forsterker.

Her kan du prøve deg frem med et multimeter ved å f.eks måle alle ved nøkkelen ute, tenning på, lys av, lys på.

Det er også mulig at det er en ledning som holder 12v selv om tenningen er skrudd av igjen, men som forsvinner når du tar nøkkelen ut av tenningslåsen.

Du nevner også en gul i 1.posten men jeg ser ingen på bildet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.