Anbefalte innlegg

På min 2000 Audi S6 står det coiler av følgende type: 06B 905 115 som ser slik ut:

06B_905_115.jpg

 

Når jeg søker på nett finner jeg at denne er erstattet med 06B 905 115 R, men denne coilen har ett helt annet design... og jeg er derfor usikker på om den vil passe ? Denne typen ser ikke ut til å ha skruefester slik som den gamle... Den nye ser slik ut:

06B 905 115 R.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse coilene bruker jeg (riktignok 3b-motor) og svært mange andre, det sitter en lang innvendig gummipakning som tetter så godt at du må bruke en del makt for å få de opp av pluggen igjen. De få som jeg har sett som vil være sikker på at den forblir på sin plass lager en liten festepatent.

Denne type coiler er blitt svært populære på trimmede biler og de fleste har de bare tredd nedpå pluggen og der står den.

 

 

Jeg vil også tro at den nye er rimeligere enn den gamle samt at de er hyllevare hos alle møller-forhandlere, hvis en skulle feile på bane/på ferien.

Det kan se ut på bildet at det er den "korte typen" aka. 1.8t coiler men det kan jeg ikke verifisere utifra bildet.

 

 

EDIT: Hvis du kan måle lengden på den du har nå så kan jeg måle lengden på min. (dette hørtes ikke bra ut :o )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre, men det blir ikke før jeg kommer hjem fra jobb den 17 Juli ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er i grunn at noen har sølt med oljepåfylling på bilen, slik at plugg og coil rett nedenfor oljepåfyllingen var dynket i olje.... Sto 4-5cm med olje i plugghullet. Har tørket rent så godt jeg kan, men tør ikke stole på at det vil funke som det skal.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaa, jeg forstår. :)

 

Veel, ikke at det kanskje en den beste løsningen men ta ut coil, skru ut pluggen, tørk plugg og hullet så godt du kan, det du ikke når i bunnen vil forsvinne inn i sylinderen og skape litt blårøyk ved neste oppstart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gjort, men tør ikke stole på en coil som har vært drukna tror jeg :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktstikket skal ihvertfall ha vanntett tilkobling og når det gjelder coilstaven så kan en rundt med elektrorens/brakecleaner gjøre underverk. Når det gjelder de gamle coilene så kan jeg ikke svare deg på om huset også er vanntett men de nye er helt forseglede.

Så jeg kan forstå din skepsis, men jeg hadde nok tørket de av, kjørt en runde brakecleaner og forsøkt på nytt.

 

Jeg tolket ditt 1.innlegg over at en eller fler av coilene var døde.

 

 

Her ser du et eksempelbilde på tilkoblingene:

$(KGrHqRHJC4E912P7GdHBPvGCogujg~~60_12.J

 

et lite bonustips, de heter weatherpack og er en knallbra løsning, for de som bygger motor og lager slike stikk, vil gjøre demontering og montering av motor mye raskere og lettere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å legge til litt: Olje spiller sjeldent noen rolle, men grunnen til at det faktisk er olje der, er nok heller at det lekker i toppdekselpakningen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å legge til litt: Olje spiller sjeldent noen rolle, men grunnen til at det faktisk er olje der, er nok heller at det lekker i toppdekselpakningen!

 

Som nevnt tidligere er oljen der pga søl ved oljefylling, som det har vært noe av... da veivhusventilasjonen var tett :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.