#1 Skrevet Juli 6, 2013 Heisann Et gult varsellys begynte i dag å lyse i dashen min, etter å ha konferert med instruksjonsboka handler dette om feil på avgasskontrollen. Bilen fjusker ikke, og går normalt. Hva kan dette skyldes? Det dreier seg om en 05 A6 3.2 Fsi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 6, 2013 En sensor regner jeg med, var det på min, kosta 1800kr å skifte såvidt jeg husker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 6, 2013 Er det trygt å bruke bilen, eller må den stå i ro ved denne typen varsler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 6, 2013 Du skriver bare avgass, en diagnose hadde vært å foretrekke for å være sikker men i utgangspunktet så går ikke det utover motor eller sikkerheten, ville sagt kjør inntill du enten får tatt en diagnose eller leverer den på verksted avhengig av hva du foretrekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 6, 2013 Er det trygt å bruke bilen, eller må den stå i ro ved denne typen varsler? Altså min bil dro markant dårligere etter lampa lyste så jeg lot være å vente med å oppsøke verksted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2013 Så lenge bilen fungerer som normalt, og man kun skal bruke bilen i normal drift (ikke langturer og trekking av henger) pleier jeg å si at det går fint. Men man må ikke drøye med en evt diagnose og rep. De fleste biler i dag går greit uten en O2-sensor/lambdasonde (som er de fleste grunner til avgass lampe på bensin), men de går på ett forhåndsprogramert program, som gir for mye drivstoff. Det har jo negative virkninger på økonomi og sikkert andre ting også. Men i en kort periode med minimalt med kjøring og uten å presse bilen, så går det nok helt fint. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2013 Skjønner. Blir vel diagnose på mandag da, og se hvor mye herligheten koster parkerte bare bilen fra meg for å handle, så lyste det når jeg skulle kjøre hjem.. Hva koster en o2 sensor på denne modellen? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2013 Avhengig av hvem det er, evt. om det er fler, om du skal ha en original eller universal.. ifra 400 kr og opp til rundt 2500 kr Pre-cat delenummer VAG: 06E 906 265 F Bosch: 13922 Etter kat: VAG: 06D 906 265 Bosch: 15157/15158 Universal Bosch: Bosch: 15733 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2013 Er det da mulig at katalysatoren kan være gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2013 Det kan det også være, men ikke ta sorgene på forskudd, diagnose først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2013 Huff.. ja er vel ikke annet å gjøre. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2013 Om cat tar kvelden går bilen ofte dårlig. Pga innmaten løsner og blokkerer for gjennomstrømningen. På min CR-V fikk jeg ikke over 2000 rpm når cat'n døde. Og det skrangla noe sinnsykt under bilen når den gikk som normalt. Men traff jeg en dump/ujevnhet så strupa den med en gang. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2013 Om lampen er gul går det oftes an og kjøre med men ville ikke anbefale det pga om feilen er en o2 sensor får bilen feil blanding og visst dette er tilfellet så får den oftest for mye bensin noe som gjor at katen brenner opp... Da må både ny o2 sensor og kat kjøpes.. Når du leser ut med diagnose kan også temp på kat leses ut og ligger den mellom 600-800 grader er alt fint men over 800 begynner den sakte men sikkert og brenne opp og over 1000 grader er den oppbrent på minutter.. tempen er avhengig av hvor mye overflødig bensin som kommer ut i eksosen ;-) håper du ble litt klokere ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2013 Uenig på det med at innmaten på katten(e) brenner opp. Ja, kattene vil bli varmere om bilen går fett men nå er det snakk om vanlig kjøring uten noen hard belastning frem til han får lest ut feilkoder. Det er også kjent at regereringsprosessen på nyere biler med partikkelfilter kjører for å brenne katten ren, passerer 1000C under vanlig kjøring, mest sett på dieselbiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 7, 2013 Oppdatering: feillampa slukket seg i går kveld når jeg brukte bilen, men kom på igjen i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 8, 2013 Uenig på det med at innmaten på katten(e) brenner opp. Ja, kattene vil bli varmere om bilen går fett men nå er det snakk om vanlig kjøring uten noen hard belastning frem til han får lest ut feilkoder. Det er også kjent at regereringsprosessen på nyere biler med partikkelfilter kjører for å brenne katten ren, passerer 1000C under vanlig kjøring, mest sett på dieselbiler. Hvor i alle dager har du lest dette? Er ingen orginale biler som passerer 1000 grader ei heller trimmede, for da lever ikke ting spesielt lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 8, 2013 Hadde jeg lest det hadde nok troverdigheten ikke vært så høy, men når jeg har sett det med egne øyne med vagcom tilkoblet på en langtur med måleblokker oppe, så står jeg for det jeg skrev. Derimot så er det mulig at jeg formulerte meg noe feil da det ikke nødvendigvis var i forbrenningskammer og ut eksos men i katalysatoren denne temperaturen ble målt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 10, 2013 Var inne med bilen i dag til "diagnose".. Fikk bilen tilbake med beskjed om at det var belastningsverdier som var usannsynlige, og sporadiske, og at de hadde nullstilt feilloggen. Hva forårsaket feilen hadde de ingen anelse om. Ba om å få oppgitt feilkoden - P1141. Ser på dette at det kan ha med luftmassemåleren å gjøre, evt vaakumlekkasje. Noen som har ytterligere innsikt om denne feilkoden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 10, 2013 Her er feilkoden ihvertfall: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17549/P1141/004417 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...