1999 A6 - Passasjerdør foran i vranglås!

Anbefalte innlegg

Som topic sier, døra har gått i vranglås! Har plagdes siste 3 år når temperaturen har vært rundt null, men nå har den stoppet helt! Mistenker låsekassa, selvfølgelig. Vinduet har samtidig blitt tregt, vanskelig å få den til å lukke helt... Noen sammenheng her? Uansett, dørtrekket må vel av, noen som har oppskrift på hvordan dette løses når døra er igjen?

Mvh.

Pål

Edit: Etter å ha fått inntrykk av at ingen har vært borti dette uten å ha vært til Møller, kan jeg røpe hvordan jeg gjorde det: Tok av deksler på b-stolpen, fikk såvidt tilgang til å skru ut skruen som holder dørtrekket i bakkant, kjørte deretter ruta ned og sto på utsiden og reiv og sleit for å løsne dørtrekket. Fikk det opp og ut et lite stykke, nok til å få henda inn. Rota deretter rundt inni der (vet ikke helt hva jeg gjorde) og vips var døra åpen! Eneste synlige skaden jeg har sett hittil, er at den fremre skruen som holder trekket på plass forsvant gjennom trekket. Men skruen her er jo ganske lite synlig, så er ikke så fortvilt over det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinduet var forresten vaieren som begynte å bli frynsete.... Er denne å få kjøpt løst, eller må man kjøpe hele dritten med motor og alt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket Møller, de skulle ha 1500 - 1600 stykket, så blir jo bare en knapp 500 - lapp dyrere der etter moderasjon... Holder jo en liten knapp på det originale, da. Har litt dårlig erfaring med f.eks. NBS....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.