IR-Lås og alamproblemer Audi C4 S6

Anbefalte innlegg

Hei. Kom hjem fra ferie i går og da var sentrallåsen på bilen helt død. Kunne låse opp bil med nøkkelen, men da gikk bare alarmen.

Kunne også starte bilen mens alarmen stod å gikk.

Prøvd å kode nøklene på nytt, men til ingen nytte (den ene er veldig sikkert ødelagt da den holdes sammen av tape).

Noen som har vært borti dette her før ? Er helt fersk med VAG, så her trengs alle tips.

På forhånd takk.

Ole Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan prøvde du å kode inn nøklene med fjernstyringen, og er det original eller ettermontert alarm (Defa etc)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan prøvde du å kode inn nøklene med fjernstyringen, og er det original eller ettermontert alarm (Defa etc)?

Han har innvendig slipte nøkler med en stor alarmsender på, orginal alarm som lager et lite tut fra baksjermen når den skrus av og på.

Jeg har tipset ham om at den kan være mikrobryteren i dørlåsen som fusker, da det kan påvirke sentrallåsens- og alarmens funksjon både via nøkkel og fjernstyring.

Det ligger flere tråder her i forumet om samme problem, så med litt aktiv søking så bør de kunne finnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal forhåpentligvis få sjekket med VAG-Com i løpet av dagen, så da håper jeg at jeg blir litt klokere.

Koblet av og på den boksen som vacumpumpa til låssystemet sitter i, og når jeg koblet den til igjen så sluttet heldigvis varsellysene å gå i takt med alarmen.

Det eneste som gjenstår å finne ut av er hvorfor nøklene og låsen ikke funker.

Burde ikke startsperra også slått inn når alarmen har gått ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at det var den boksen til sentrallåsen som var defekt. Byttet den med en fra en s4, kodet nøkkelen, og resten gikk av seg selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.