Rs4 b5 lader ikke etter tomt batteri

Anbefalte innlegg

noen som har en ide til hva som kan ha skjedd. bilen har ikke vært i bruk på lenge og den har da blitt tom for strømm pga en bil pc som har litt forbruk i standby modus. Men problemet er at jeg startet bilen med startkabler siden den var strømløs men etter dette lader den ikke lenger. kjøpte ny dynamo for ca 1 år siden sammen med nytt batteri så det bør jo ikke være noe galt her men hvem vet. noen som vet hva som kan ha skjedd? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må lade den først!!

Bilen trenger strøm for på lage strøm.

Gjorde samme som du og etter 9km røyk dynamoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det samme har skjedd hos meg da. Har ikke fått sjekket det enda så aner ikke hva som har skjedd egentelig. Hvorfor skal dynamoen egentelig ryke etter 9km når bilen går og den har lada i 9 km alt?

Har nå ladet batteriet og den lader fortsatt ikke så får teste og se om det er 12v inn på styre ledningen på dynamoen en dag jeg har tid:-) noen som vet om det er sikring til styrekabelen til dynamoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når batteriet er tomt lader dynamoen over evne å går varm og dioder eller vikling ryker.

Dette er grunnen til at biler med mye elektronikk har større dynamo enn tilsvarende bil som er raka for utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dynamoen er altså ikke lagd for å tåle outputen den selv leverer. Regner med at disse også har spenningregulator. høres noe rart ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamoer driver spenningsregulert, er ikke noen strøm målingskrets i de etter min kjennskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvor dem kan ha laderegulator til disse dynamoene? har ikke på meca eller mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt og kjøpt spenningsregulatorer hos Harstad Batteriservice, gode priser og rask levering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.