#1 Skrevet Juli 8, 2013 Amp forbruk ved start er ca 250 og volten er 10.4. Amp er innenfor men volten syns jeg er veldig lav. Setter jeg på en booster så fyrer den med engang Noen som har erfaringer/forslag på hva jeg burde sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2013 På voltmeteret i dashen så er det 8volt når jeg starter min. Batteriet mitt ble byttet i vinter. Jeg har ingen startproblemer. Spenninga faller en del ved start, og det er normalt. Kan sjekke med fluken om du vil. Kan jo være at batteriet er svakt og ikke leverer noe særlig med ampere. Har du sjekket syrevekta? Ladespenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2013 Disse motorene er ganske kresne på at det er høy spenning i startøyeblikket. Med 8 volt er det enten et under at en slik starter eller så har den feil med voltmeteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2013 Beklager, jeg som husket feil. Har ca 11 volt ved start på det originale voltmeteret. Spenninga tar seg ca. 5 sek. etter start. Har ikke kontrollmålt med fluke enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2013 Prøvde meg på et nytt batteri (Biltema) men ingen hjelp så har bestillt et Sønnak Superline SB1100 så håper at denne vil gjøre jobben. Evt. andre ting jeg kan sjekke for å se om det forsvinner noe strøm ved oppstart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 20, 2013 Gikk det bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2013 Har ikke gjort så mye mer. Har vel en liten følelse at det er en eller annen dårlig kabel så blir å finne en dag som jeg kan sjekke over kabler o.l. siden. Bilen starter jeg med engang boosteren blir brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...