#1 Skrevet Juli 8, 2013 Sliter med at det blir veldig mye vakuum på bensintanken i min s2 coupe! Det suser veldig fra den, og kjenner vakuumet slipper når jeg skrur opp bensinlokket. Bilen ligger også under kjøring, så tenker at om det kan være pga vakuumet.. Kan noen fortelle meg hvor luftenippel på tanken min sitter, og hvor den slangen ender henn? Frykter den er tett... Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2013 du har vel sikkert kullfilter på bilen din. Da går det en slange/rør frem til motorrommet hvor kullfilteret er. Så her er det ebare å sjekke hva som er tett Hadde litt det samme problemet på min. Hadde spesielt problemet med at jeg aldri fant noen gunstig posisjon jeg kunne holde bensinpumpa i slik at den ikke stoppa hele tida da jeg fylte bensin. Det slo meg at utluftinga kunne være dårlig, men hadde ikke prioritert å sjekke hva som var feil annet enn at jeg plukka av røreret så tidlige som mulig der det kom opp i motorrommet (pass på falskluft) og det virka som at det gjorde saken bedre. Hadde noen vakuumslanger liggende og var litt lei av at røret til kullfilteret gikk på tvers av motorrommet, så bytta dette ut med slange som ligger mer skjult. Det virka igrunn som at det fortsatt var bra forbedringer etter dette. Har ikke gjort noe annet med dette siden, men må jo si jeg lurer på om kanskje ikke kullfilteret har sett sine dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 8, 2013 Det du skriver der virker ganske likt med mine symptomer ja:) men har sett de som tar bort hele kullfilteret! Blender de av slangene/rørene på noe vis da? Og hva mente du med 'pass på falskluft'?? Vil bilen fuske om jeg tar det bort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 8, 2013 fjerna kullfilteret på golfen jeg har jeg. bare gjort slik at dampen fra tanken blir dratt inn med innsugslufta. funker knall. lukter ikke noe bensindamp eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2013 Kjører dampen inn mot luftfilteret igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 8, 2013 ligger til slik at den suger inn igjen under luftfilterboksen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2013 Går 2 rør inn på kullfilteret! Er den andre til veivhusventilasjon? Evt hva gjør jeg med den såfall? Og hva var snakket om falskluft lenger opp her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2013 jeg blenda hos meg. men kan være litt annerledes på G60 kontra din hos meg var det en taktventil, en større "vakuum"slange og en mindre en mener jeg hos huske. blir ialleflal vesentlig mye mer ryddig uten dette opplegget som nesten ikke har noen misjon i livet etter nok antall kilometer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2013 Har sett litt på dette nå, og prøvd å forstå meg på det... Men er like langt... Kullfilter er ikke tett, rør til tank er ikke tett.. Det røret går inn på en slags org. Catchtank, med no ventil i lokket.. Bunnen på catchtanken har 2 små rør som går ned i bensin tanken. Sikkert en til luft, og en til overskudds bensin fra fylling? Kjører jeg trykk på tanken, så er det såvidt det blåser i slangen i motorrommet! Den andre slangen inn til kullfilteret, noen som kan fortelle meg nøyaktig hva den er til?!?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2013 Bytt enveisventil som er opp mot høyre C stolpe innvendig i bilen så tror jeg nok problemet kan være løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2013 Prøvd å fjerne den, uten hell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...