Tettningsmiddel, noe som anbefales?

Anbefalte innlegg

Hei : vinke :

Jeg får noe dugg/fukt i lyktene mine og lurer derfor på hvilket tettningsmiddel dere bruker her :) ?

Mistenker at silikon blir sittende litt for godt ? skal være mulig å åpne disse igjen

Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 funker nå fint

Men sjekket at luftingen ikke er tett?

Funker og fint og borre noen hull i nerkant på lykten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 får jeg vel ikke opp igjen uten masse arbeid ?

har ikke sjekket lufting nei, tenkte å ha tettning klar når jeg demonterer lykta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er limt fra fabrikk så kan du jo prøve å få de opp, men er det tettningsring hadde jeg bare rengjor og montert sammen igjenn, gjerne med ny pakning. sjekk at lufting fungere, og husk at hvis det er ettermomtert xenon, så genererer det mindre varme som trengs for å tørke de opp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontlykt eller baklykt? På 90-frontlyktene er det jo egentlig bare en hvit/klar pakning, da disse lyktene er "demonterbare" og ikke forseglet. Husk på at en evt fugemasse vil bli synlig på disse lyktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontlykt eller baklykt? På 90-frontlyktene er det jo egentlig bare en hvit/klar pakning, da disse lyktene er "demonterbare" og ikke forseglet. Husk på at en evt fugemasse vil bli synlig på disse lyktene.

Front.

Jeg lakkerte sort innmat i lyktene i vinter, så jeg vet hvordan man åpner de :)

takker for tipset Per, et forslag til middel eller problemet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er limt fra fabrikk så kan du jo prøve å få de opp, men er det tettningsring hadde jeg bare rengjor og montert sammen igjenn, gjerne med ny pakning. sjekk at lufting fungere, og husk at hvis det er ettermomtert xenon, så genererer det mindre varme som trengs for å tørke de opp...

Xenon i fjernlysa og Halogen i hoved. Du har egentlig et godt poeng der, hehe. Jeg skaffet meg akkurat kurvelys og har derfor kjørt litt med park/kurvelys kombinasjonen(imponert over at de fungerer :) ). Som du nevnte genererer sikkert ikke parklysene nok varme. Er det bare dette som gir all duggen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at det blir dugg er inntrengning av fuktighet, f.eks. ved høytrykkspyling. Tette lykter dugger ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at det blir dugg er inntrengning av fuktighet, f.eks. ved høytrykkspyling. Tette lykter dugger ikke.

Ok :)

Da trenger jeg altså et klart tettningsmiddel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 krystall! Den er helt klar og gjennomsiktig, men det spørs jo hvor mye du løer på da.

Har den på Byggmakker og fargehandlere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg et tynt lag, så om du må ha det av igjen, så funker en tapetkniv utmerket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.