#1 Skrevet Juli 8, 2013 I det siste har kjøledelen på klimaen sluttet å fungere. Etter å ha lest et titals tråder om dette her, har jeg nå blitt noe klokere. Bilen ble levert på mekonomen på torsdag for service på ac og oppfylling av gass. Dette fordi kompressor ikke koplet inn lenger, og at det sto flere steder her at den ikke kopler inn når det begynner å bli lite gass. Gass er nå fylt på uten at det ble noe bedre. Ac viften går og rundt, men har ikke fått sjekket kompressoren enda grunnet dekselet under bilen. Jeg tror det er en klaff som henger som skal slippe kald luft inn i kupeen. Har heller ikke noe å lese ut feilkoder med, går det an å lese ut feilkoder på klimapanelet på c5? Da kan jeg jo komme litt lenger før jeg må på møller. Og er det noen som vet hvor spjellet med motoren som slipper kald luft inn sitter? Håper på rask svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 8, 2013 kompressoren går vel så lenge vifta går. noe annet som kan kjekkes er da climatronic trykkontakt til klimaanlegg regulerings motor til temperaturspjæld v68 regulerings motor til centralspjlæld v70 regulerings motor til trykspjæld v71 noen feil som kan verre så det ikke kommer riktig luft ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 9, 2013 Ok takk for raskt svar! Vet du hvor disse motorene sitter? Jeg ser 3 stykk på høyre side av dashen når hanskerommet er demontert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 9, 2013 Ja det stemmer nok det. står nok inne der ja du får ta en titt på dem å se hvem som har hengt seg opp, er vel veldig trangt der inne kan jo hende du kan prøve og smøre dem litt. så kanskje det løsner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 9, 2013 er geit å få fylt på olje når du skal fylle på ac og ikke bare gass så du må spør om dem gjør det. det er separat tank på den maskina dem fyller på med, det smøre da deler pakninger og kompressoren når ac ikke går så tørker det og krymper og så får du ting som sitter fast etter en og stund. er lurt å bruke ac hver gang du er ute å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 9, 2013 Ok! Er kun en av de små motorene på høyre side av cdspiller som beveger seg, samt den store over viften. Den er vel til omluftingen tror jeg. Men det er jo to motorer til som ikke beveger seg uansett hva jeg trykker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2013 da må du få se om du får åpna dem og kanskje smør dem opp kan verre att dem har låst seg og ikke vil åpne seg når dem skal er ikke sikker på om det samme på passat som Audi på den mod men jeg tru att det er det. om dem sitter fast så skal dem åpne seg når du kjøre kald luft og regulere seg med varm luft så det er litt vanskelig å si om dem virker som dem skal. men det er noe som du kan se på diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 10, 2013 Du skal kunne høre et "klikk" fra kompressoren når ac kobler inn. Hvis ikke dette høres, så er det en feil med selve ac-systemet. Merkelig at de ikke testet systemet, og lot det gå mens de sjekket trykkene ? Når du fyller gass på et brukt system, så skal det bare fylles en skvett olje, tilsvarende det som kom med under avtapping normalt i overkant av 10ml. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 10, 2013 ja det er sant men om det er feil på noe annet så høre du ikke det. kompressoren går jo på bilen, men det er jo kald luft inn i bilen som er problemet, er vel regulatoren kan da tatt kvelden så lenge det ikke blåser kald luft inn? om jeg ikke tar heilt feil da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2013 Ok. Da kan du ha en feil med enten temp. Sensor til klimakontroll, eller en servomotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2013 Eller kilt spjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2013 Jeg skal prøve å få lest ut noen feilkoder i morgen så kanskje det løser problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 12, 2013 Har nå fått lest av feilkoder via kliman. Ved å trykke på omluft og pil opp knappen kommer det frem 00. Betyr det ingen feilkoder med klima inni bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 12, 2013 Her kan du lese av alle mulige verdier. Inne på nordicaudi.com under faq ligger det flere tips. Blant annet http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php Og: http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2013 Tusen takk! Men dette ser ut som c4 karosseriet jeg har c5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 14, 2013 I dag har jeg sjekket litt igjen. Kompressor kopler rett og slett ikke inn! Vifte bak radiator starter. Da er det nok ikke feil på noe spjell men rett og slett kompressoren. Jeg må nok på møller å få lest ut noen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 14, 2013 Prøv å kortslutte på pressostaten på tørkfilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 22, 2013 Tenkt på det, men det er rett og slett ikke anbefalt å gjøre dette. Generelt har jeg mindre peiling på ac greiene. Var på Møller i dag for å lese ut feilkoder, Ingen feilkoder i elektronikken. De regnet med at kompressoren var defekt. Har noen et bilde eller lignende som viser hvor jeg kan sette strøm på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 22, 2013 Tenkt på det, men det er rett og slett ikke anbefalt å gjøre dette. Generelt har jeg mindre peiling på ac greiene. Var på Møller i dag for å lese ut feilkoder, Ingen feilkoder i elektronikken. De regnet med at kompressoren var defekt. Har noen et bilde eller lignende som viser hvor jeg kan sette strøm på? Der er normalt bare en ledning inn på clutchen til kompressoren. Denne skal ha pluss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...