Dieselpumpe lekasje og justering

Anbefalte innlegg

Hallo, har en vw caddy med 1,6d motor. dieselpumpe er justert opp, så jeg synes tomgangen går veldig høyt.Er det noen annen mulighet for å stille ned den når "stilleskruen" på tomgangen er stilt helt i bunn?

 

Prøvde selv å stille på noe her en dag som gikk galt. Løsna mutteren oppå "spjeldet" ( den som gasswieren og fjæra er på) for å se om jeg kunne skru den skruen tilbake og så feste wieren på nytt. Det endte med at nå lekker det som bare juling fra den skruen! virker som at hvis jeg strammer mutteren for mye så lekker det. og hvis jeg strammer for lite så løsner den etteehvert, og da går den kun på tomgang. ( må sette den inn med locktite eller?)

 

ImageUploadedByTapatalk1373437755.988388.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne settmutra, skru ut den skruen som er under den svarte tykke returslangen. mens bilen går på tomgang. Skru den ut akkurat til du har fått tomgangen rett, sett fast settmutra. :)

Dette fenomenet kommer av at pumpa er stilt littegranne for mye opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var tomgangen altså. Ikke lekkasjen. Skulle vel gå å bruke loctite skulle jeg tro. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, forstår det. men greia er at den går for høyt uansett hvordan den stilles. Den går ikke an å stille så langt ned som jeg vil, blit åpenrom mellom stilleskru og spjeldet pga for "kort" wire.

 

Synes å lese en plass at det gikk an å slipe ned noe slik at den gikk lavere, men er ikke sikker altså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, forstår det. men greia er at den går for høyt uansett hvordan den stilles. Den går ikke an å stille så langt ned som jeg vil, blit åpenrom mellom stilleskru og spjeldet pga for "kort" wire.

 

Synes å lese en plass at det gikk an å slipe ned noe slik at den gikk lavere, men er ikke sikker altså..

 

Nei, ikke den skruen. Den med flatspor i enden. Det er den du stiller opp disse pumpene på :-) å slipe ned er aktuelt hvis den ikke er oppstillet, og du vil stille ned tomgangen uten å ødelegge merkinga på skruene. Grunnen til at den bakker høyt er at pumpa er for mye oppstilt. Har vært borti dette på flere traktorer, og da er det dette som er årsaken :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skruen som er rett ved stoppsolenoiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fant du ut av problemet? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.