utfordringer med trykktesting av 2,7Biturbo

Anbefalte innlegg

Bilen sota noke jævlig og går dårlig. Dette er etter bytte av turbo +++++++

Tenkte eg skulle trykkteste innsug/turbosystemet og har laga meg utstyr ihht AWE

http://www.awe-tuning.com/media/pdf/27t_pressure_tester.pdf

Har prøvd meg opp til ca 0,5bar. De bobla veldig mykje inne i motoren.. hørte det spesielt godt under bunnpanna og høyre det nede frå oljepåfylling lokket.

Tenkte at eg vil jo aldri få trykktesta skikkelig, pga noken eksosventila står jo åpent, så no har eg blenda av ved innsuget.

Då er det jo i teorien berre innsug/trykksystemet som blir trykksatt. Men bobla fortsatt like mykje inne i motoren. Høyre ingen lekkasja ellers.

1070064_10151715033785932_1697986794_n.jpg

Er turboen tett mellom kompressor/turbinside?

Noken som veit kva eg gjer gale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må koble fra Veivhusventilasjon, sitter ett kullfilter før turboene ett sted som må tas ut og hullet må plugges. Sitter rett etter luftfilterboksen på 1.8t;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har plugga den porten på y-røret. Er det fleire plassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal forresten trykktest med åpent oljefyllelokk! Litt lekk der vil du få, men om du har lekkasjer ellers vil du fort høre det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know. Har de åpent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.