#1 Skrevet Juli 10, 2013 Hei. Noen som har hatt problem med at girkassa girer hardere og hardere? Min er slik, og hver gang jeg kobler fra batteriet så er den fin i ett par dager. Har skiftet olje og sil, fulgt instruksjoner om påfylling til punkt og prikke. Girkassa har snart gått 45000 km. Overhalt i Tyskland med ny converter osv. Girer spesielt hardt ned fra femte til fjerde. Skal dra avgårde på ferie til helga, og har vært i dyp forskning med andre problemer lengre frem, så jeg har ikke hatt mulighet til å begynne med dette og tida har rent fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2013 Jeg ville begynnt med å lese ut feilkoder fra kassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2013 Dette er allerede gjort ved flere anledninger, og ingen feilkoder. Er der noe i måleblokkene som kan fortelle meg noe? Kan det avhjelpe situasjonen inntil videre å kode den om slik at den går uten dsp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2013 Defekt eller feil type LMM kan også gi hard giring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2013 Da skal jeg prøve en annen. Har en ny en fra Meca bilen girer likt med den og originaldelen. Men jeg gjorde det mesterstykket å vaske begge i quickcleen. Har lest en eller annen plass at det ikke er bra. Begge lmmene har fine verdier i måleblokker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 24, 2013 Steinar: lmmen min gir helt korrekte verdier i måleblokkene. Når jeg har koblet av batteriet og kobler det på igjen, så girer den som en drøm de første milene, hvis det kan ha noe å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2013 hvor ny gammel allroad? drosja vårres 2013 allroad sliter med megatroniken i multitronik kassa. den blir byttet i morgen så får håpe at svinghjulet ikke har fått skader av 40000km med dårlig/hard giring... vag har jo veldig mye problemer med dsg kassen pga tynne oljerør har jeg hørt og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2013 hvor ny gammel allroad? drosja vårres 2013 allroad sliter med megatroniken i multitronik kassa. den blir byttet i morgen så får håpe at svinghjulet ikke har fått skader av 40000km med dårlig/hard giring... vag har jo veldig mye problemer med dsg kassen pga tynne oljerør har jeg hørt og. Den e nok en 2001 modell med vanlig tip. Girkassa va overhalt i 12`med ny innmat, konverter, styreenhet og kjøler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...