#1 Skrevet Mai 19, 2005 Fikk skifta rattstammen på VAG, og etter det er ikke rattet helt rett. Står litt til venstre når bilen går rett frem. De sa at det ikke gikk an å få det bedre. Dem hadde tatt forstillingskontroll etterpå. Noen som har formeining om at det går an å få det 100 % ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2005 klart, de kan justere på splines på selve rattet også kan de sette rattet beint før forstillingskontroll, og justere spissingen derifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2005 Kan forsåvidt også være bakstillinga for den sagts skyld. Eller spissinga. (om det er i fart det "føles" skeivt da) Jeg skifta bakstilling og fikk nesten perfekt resultalt bare ved det. Det som er problemet nå er litt skreving framme. (muligens pga ødelagt toppforing på demper) Edit : er det ikke rart at de ikke tok 4 hjuls kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2005 For å få dette bra igjen, må man sette rattet 100% rett og så 4-hjulskontr ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2005 Ja, det stemmer. om rattet er litt skjevt ene veien er det ikke noe problem å justere begge styreleddene tilsvarende den ene eller andre veien for å kompansere for at rattet ikke kan settes beint. Om verkstedet påstår at det er umulig finner du deg et annet verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2005 Ja, det stemmer. om rattet er litt skjevt ene veien er det ikke noe problem å justere begge styreleddene tilsvarende den ene eller andre veien for å kompansere for at rattet ikke kan settes beint. Om verkstedet påstår at det er umulig finner du deg et annet verksted. Jamen, problemet mitt er jo at da må jeg betale for det, om jeg velger et annet verksted. Av prinsipp, nekter jeg å betale andre for å rette opp andres arbeid, om det lar seg gjøre bedre. Dette er vel egentlig en reklamasjons-sak !? Verksmesteren på Sortland Auto (VAG) påstår at det ikke lar seg gjøre å få det bedre enn det er.. Han sier det er godkjent, selv om jeg va å klaget. Tipper at senter ratt er ca. 3-4 cm. til venstre fra senter ! JÆVLA irriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 19, 2005 Om karen sier at det ikke er mulig å rette det 100%, burde han ikke få lov å røre en bil en gang! Er vel en smal sak det! Mulig han har rett, men etter mitt hode, så vil det da si at det er noe riv ruske galt med bilen din! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 20, 2005 Fikk skifta rattstammen på VAG, og etter det er ikke rattet helt rett. Står litt til venstre når bilen går rett frem. De sa at det ikke gikk an å få det bedre. Dem hadde tatt forstillingskontroll etterpå. Noen som har formeining om at det går an å få det 100 % ? Da må du jo kjefte litt å si at du blir å ringe Møller!... -Vet ikke hvordan det er på TT, men du kan jo prøve å ta av rattet, og flytte det et hakk på rattstammen, på taggene? Jeg gjorde det på S4n. Bare et amatørtips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2005 For å få dette bra igjen, må man sette rattet 100% rett og så 4-hjulskontr ? De må jo bare ta en 4 hjkulskontroll. Det kan jo være skeivhet bak. Slik som det var på min. Det gidde utslag framme. ¨ Kunne faktisk ikke se skeivheten på bakstillinga med øyet. Men skifta til en ny bakstilling. Og det fixa problemet. Så de MÅ ta 4 hjulskontroll! Om ikke klag, de må jo fikse det du har betalt dem for å fikse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2005 Etter mye mas på verksmesteren, fixet de rattet ! Nå ble det andre boller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...