#1 Skrevet Juli 11, 2013 (endret) det er mange som har problem med ac her feil som kan oppstå er tørker climatronic register trykkontakt klimaanlegg tempratuspjæl centralspjæld trykspjæld er noe på biler vw Audi fra 1999 til 2005 er mest kjente feil på tørker ruster opp etter vert kan også verre koblinger som sitter på tørker og slanger som har blitt for gamle byttes ut dere får sjekket det hos dem som driver med klima og pakninger som er mellom slanger og rør det er svert vanskelig å si hva som kan verre råten og tæret opp så det veldig vanskelig å gi noe diagnose på ac om det er noen som kan legge til noe som er mere relevant så kom med innspill og svar. om vifta går så går også kompressor alle som har vag com kan lese av feil koder på klima det kan også verre feil på strøm på klima panel på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2013 Flott tråd! Jeg sliter med min A6 4b hvorpå det ikke kommer noe kaldluft inn i bilen. Jeg har ikke peiling på disse acgreiene med deler min feil og hva som skjer... For ca 1mnd siden (etter ca to-tre uker med dårlig vær) lite eller ingen virkning på ac delen på klimaanlegget. I mitt hode tenkte jeg at en klimaservice er på tide, da det også luktet tåfis i kupeen. Service ble tatt med ny olje, filter og oppfylling av gass, trykktestet ok i følge mekonomen.¨ Jeg hadde dårlig tid den dagen og hentet bilen med en gang. Bilen var ikke blitt noe bedre, og feilsøkingen begynner. Panelet ble satt til Lo for å være sikker på at ac aktiveres. Vifte på radiator og compressoren går nå rundt. Jeg tror det er et spjell som henger, men hvilket? Vil det komme frem hvilket spjell som henger ved å lese ut feilkoder med vag-com? Håper på svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2013 Vil det komme frem hvilket spjell som henger ved å lese ut feilkoder med vag-com? Ja, det gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2013 Du trenger ikke Vagcom for å sjekke feilkoder på klima. Gå inn på kanal 01 på klimaenheten din og se hva slags kode som kommer opp der. Kodelister finner du på nettet. Kommer det opp 00 så er ingen feil registert. Her finner du også all relevant informasjon om klimaen som spenning, temperaturer og turtall etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2013 Fins det noe how to for å gjøre dette via klimapanelet? Jeg har dobbeltdinspiller tosone klima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2013 I beskrivelsen står menyen. Mener på at jeg har sett en annen kombinasjon hvor man trykker noen knapper, så kommer det frem hvis det er feilkode. fant ikke dette frem i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2013 jeg har en nyere clima enn den der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2013 Anders: funker Resirk-knappen + pil opp (luftstrøm)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2013 JA det funket. Står bare 00 er det tegn på ingen feilkoder? Åh blir gal av å ikke ha ac i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2013 Var på Møller i dag for å lese ut feilkoder, Ingen feilkoder i elektronikken. De regnet med at kompressoren var defekt. Har noen et bilde eller lignende som viser hvor jeg kan sette strøm på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 22, 2013 du kan jo bare ta strøm fra batteri og ned til kompressoren se om den starter og se om det kommer kaldt, kabelen går vel inn fra siden eller under kompressoren en på pluss og en til gjord. om kompressoren går så er det jo også litt vanskelig å si om den er defekt kan jo hende att noen av kabler til fra kompressoren er dårlig og da brudd en plass se også på om noen rele er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...