Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål, og mange vil nok ikke skjønne vitsen, siden det jo er mer vanlig å senke bilene enn å heve de, MEN :

Vi har en Passat highline 4motion stasjonsvogn fra 2008, med sportsunderstell. Vi liker bilen veldig godt, men bakkeklaringa er et stort minus for vår del. Vi kjører en del på skogsveier og på grusveier på fjellet, og da soper bilen nedi bakken titt og ofte. Er det nok å skifte støtdempere og fjærer for å få den høyere, og i såfall hvilke fjærer / dempere bør jeg velge ? Noen her som har gjort noe lignende ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes hevesett til tidligere versjoner av passat, så vil tro at dette er noe du finner til din også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhøyet understell heter dette på norsk. På tysk heter det Schlechtwegfahrwerk (dårlig-vei-understell). Du kan bytte fjærer og dempere. Kjøp enten nytt, eller se om du finner noe på f.eks. eBay.

Husk hjulstillingskontroll. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har sportsunderstellet så er den vel 10-15mm lavere en orginalt, så oginale fjærer og dempere vil vel hjelpe litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et forhøyet understell sittet på 09 skoda superb jeg skal selge iløpet av året. Dette passer på 3c. Er dempere og fjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen som vil bytte understell med deg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 97 a6quattro, hadde eibach senkefjærer ved kjøp, bilen lå like lavt som en ny hyundai eller eller sliten mitsubishi carisma. Da jeg kjører land og Strand

, ikke alltid i humør for å krype over fartsdumper, osv. Startet jeg med å øke rulleomkretsen på dekkene, med ca 3 % økning, fra 205/55 16 til 205/60 16, ble det bedre bakkeklaring og komfort. Men bilen fortsatt like stiv , og veiene her i landet er og vil alltid være røffere en de man kan kjøre på syd for Gøteborg og vider ut i Europa - klima/topografien er helt annerledes en det de har andre steder.

Så jeg fikk bytte både fjæren og dempere til forhøyet utgave.

Har ytligere økt rulleomkretsen til 215/60 16 (Subaru outback/xc70 opsett).

Bilen har nå en bakkeklaring og komfort, som gjør det mulig for meg å kjøre vesentlig raskere en med "sportunderstell" , idag 40km/t i 40 sone med fartsdumper, tidlige 15/20 kmt for å ikke sitte å riste/slå oppunder. På landeveien 80 sone , kan jeg slappe av og legge blikket 200 meter fremover , istede for å konstant lese asfalten 20 meter foran.

Som resultat av min kjøring med lav/normal understell , så har jeg slått sprekker i bunnpanna, revet opp bensinrør og slått istykker 2 kostbare katalysatorer, skal jeg bytte bil så

Er det allroad på meg neste gang.

I tillegg til forbedret fjæringskomfort, så gir mindre stivt understell og høyre profil redusert dekkstøy.

Hadde jeg kjørt mye i Danmark, kunne det vært flott med lav bil - de har fine veier og lavere mer stabil i høy fart (130+).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et forhøyet understell sittet på 09 skoda superb jeg skal selge iløpet av året. Dette passer på 3c. Er dempere og fjærer.

Hva skal du ha for dette ? Du kan evt nå meg på 95812219

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så mye. Men vet ikke når jeg får demontert det enda. Må muligens ha nye bakdempere, foringa i bunn av demper er litt slitt. Dog vet ikke hvor hard denne foringa er når den er ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Tar du kontakt når du har demontert ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, blir i løpet av august

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal selge sportsunderstellet dit når du har tatt det av så ta gjerne kontakt med meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du skal selge sportsunderstellet dit når du har tatt det av så ta gjerne kontakt med meg :)

Jeg tar kontakt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det bytte av understell på bilen din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp ! Glenn Ove har nå demontert sitt understell, og sender det nordover snart regner jeg med. Så snart jeg har fått det, og montert det, så er mine deler til salgs :) Jeg gir beskjed på pm når delene mine er demontert !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott :) ta kontakt på sms eller i innboksen her når alt er klart :) hvor mye hadde du tenkt deg for understellet til din bil da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.