Motorlampe lyser Golf Mk5 2.0TDI 4Motion

Anbefalte innlegg

Heisann. Første innlegg noensinne, så bear with me.

Motorlampa i Golfen begynte å lyse i går (gult), så leverte den til Møller.

De ringer meg i dag og forteller at differansetrykk-sensoren er gåen (har DPF) og må byttes. Samtig må de reprogrammere motorstyringa og regenere DPFet.

Greit nok det forsåvidt.

Har ikke så god peiling på dieselmotor rent teknisk, så fant ikke ut så mye via Google eller på forumet hva en sånn sensor gjør.

Så om noen kyndige sjeler kan forklare meg hva den sensoren gjør, hvorfor motorstyringa må reprogrammeres og hvorfor DPF må regenereres - er jeg veldig takknemmelig. :tilber:

/Michael

Edit: Jeg forstår jo hvorfor den må byttes, og at DPF kan bli tett hvis ikke osv, men har aldri hørt om en sånn sensor, så hadde vært interessant å få vite litt mer. Er ikke fullstendig grønn heller. :P (Så det kunne virke litt sånn...hehe.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den måler differansen i trykket mellom før og etter partikkelfilteret. Veldig vanlig feil, på alle dieselbiler med DPF, jeg har byttet mange på mercedes. Men der byttet vi bare, programmerte ikke noe, så det må noen andre svare på :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok G450 sensoren som er gåen. Veldig enkel å bytte. Etter å ha byttet den så må man programmere motorstyreenheten, men hvis man ikke tilpasser styreenheten så er det ikke så farlig. Den fikser det selv etter en stund.

Det at filteret må regenereres kommer kanskje pga. Av filteret ikke har klart å rense seg pga. Defekt G450, derfor må det nå tvangs regenereres

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, gutter! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.