#1 Skrevet Juli 12, 2013 (endret) Jeg får ikke noe kald luft inni her.. jeg leser ut feilkodene 06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open 08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block 05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open (*05.1) Fra climatronic displayet. . Kanal 1 Men for meg er det helt gresk, noen som kan forklare meg hva det kan være? Hva jeg må bytte/gjøre? Om det er andre kanaler jeg må se etter feil meldinger? Setter pris på all hjelp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2013 Opp ogjen... Det kommer "kald" luft ( dvs samma luft som når det blåser) ingen ac kald luft Noen som har lyst til og komme med noen innspill? Koker over inni bilen!-.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2013 "08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block" er en kode som kjent på disse AC-systemene. Det betyr at motoren til spjeldet som styrer hvor mye varmluft/kaldluft som skal inn i kupeen går tregt og stopper i en posisjon. Det vil si at den enten bare gir varm luft, eller kun kald luft. Disse små elmotorene blir trege med årene, men kan heldigvis ofte fikses. Ta ut spjeldenheten som ligger i vannkassa, demonter el.motoren og rens den og alle delene med sprit og den vil mest sannsynlig fungere igjen. Ihvertfall en stund How to: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var= Ville også ha sjekket om feilene på temperaturfølerene kommer opp igjen, da disse burde være i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2013 Relativt raskt kan det også gå fra kjøling til ikke-kjøling når nivået på AC-gassen går under et nivå, men her høres det ut som feil på temp-flappen som Pål nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2013 "08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block" er en kode som kjent på disse AC-systemene. Det betyr at motoren til spjeldet som styrer hvor mye varmluft/kaldluft som skal inn i kupeen går tregt og stopper i en posisjon. Det vil si at den enten bare gir varm luft, eller kun kald luft. Disse små elmotorene blir trege med årene, men kan heldigvis ofte fikses. Ta ut spjeldenheten som ligger i vannkassa, demonter el.motoren og rens den og alle delene med sprit og den vil mest sannsynlig fungere igjen. Ihvertfall en stund How to: http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var= Ville også ha sjekket om feilene på temperaturfølerene kommer opp igjen, da disse burde være i orden. Jeg får varm luft om jeg justerer opp temperaturen.. å "kald" om jeg justerer den ned!.. men ikke så kald den burde være.. men skal uansett sjekke det du sier:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...