#1 Skrevet Juli 12, 2013 Noen med peiling på k-jet, her ute? Skrudde av differensialtrykkføleren på fremkant av bensinmengefordeleren, da det rant bensin rundt den. Satte den på igjen med alle o-ringer montert og nå starter den ikke starter KUN på den mengden pumpa leverer når man slår på tenningen, og dør helt ut hvis jeg prøver å gi gass. fikk en mistanke om luft i fordeleren, så løsnet ett og ett dyse rør for hver gang jeg skrudde på tenninga, men disse er jo selvluftende?? noen vise menn med forslag om hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2013 hvorfor tok du den av? Justerte du på noe? Har du dratt av noe plugg e.l. ( skulle starta likevel stort sett) Bra tips, hvis du ikke vet hva du driver med, IKKE pell på k-jet "fordeleren" Men hvis det slik at bilen bare starter for så å dø igjen momentant, så kan det være teng på massiv falskluftlekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2013 det rant bensin rundt dpr-ventilen, tokk den av og byttet o-ringer. ingen luftlekasjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2013 Høres ut som at motor kun går når kaldstartsdysen er aktiv. På kald motor vil DPR gi fetere blanding (20-30 mA), uten strøm til DPR kan motor dø ut om man gir gass. Sjekk ledning og plugg til DPR for dårlig kontakt/brudd, evt mål også strømmen. Jeg har laget en guide for hvordan måle og justere DPR, finnes på norges beste bilforum Bilforumet - Måle og justere differensialtrykkregulatoren (DPR) på KE / KE3-Jetronic 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2013 Hva er motorkoden? kv/ng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2013 Siden han skriver 2.3 så må det være NG, altså KE3-Jetronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2013 godt poeng men kaldstartsdysa på ng går vel maks i 30 sek? + om kjølevannssensoren(?) fungerer eller ikke så går vel den ikke i det heletatt nå i dette været? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...