Audi A6 2.0 tdi gir ikke fullt turbotrykk før 2000 rpm.

Anbefalte innlegg

Kan vel begynne med å si at jeg er ny på forumet og er sålangt meget fornøyd :)

Far har en 2005 modell Audi A6 2.0 TDI som turboen tok kvelden på ved ca 76000 km, da bestilte vi ny turbo fra Norsk bildelsenter. Bilen har nå gått 97000 km. Problemet er at turboen ikke gir fullt trykk før nåla når 2000 rpm, da går den som ett skudd, men alt før 2000 rpm er meget dødt. Vi kan gjerne holde bånngass uten at det skjer noe som helst, men så fort nåla når 2000 rpm får bilen plutselig et hav med kraft.

Er dette normalt?

Når bør disse bilene gi fullt trykk?

Har en 2009 modell touran 2.0 tdi DSG , den er MYE sprekere på lavt turtall

Håper på svar så fort som mulig da jeg skal ta det opp med NBS om det er turboen som feiler, da en turbo er ment til å vare mer enn 19000km og to år

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke normalt

max ladetrykk og max moment fra 1750 omdr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har fått bestille time hos møller mandag neste uke. oppdaterer dere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som forventet når man kjiper seg til å kjøper kina kopi turbo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke bli mer enig med deg, det er nok noe av det dummeste jeg har gjort. Skal selvfølgelig gjøre så godt jeg kan for å få det på reklamasjonen som er på 5 år. Skal snakke med forbrukerrådet. Har også kjøpt registerreimsett fra den bedriften til min touran, gjett hva det gikk fem minutter før reima begynte å skrike. Trur det neste blir å kjøpe originale deler fra møller.

Mest sansynlig at det er vnt-mekanismen som er ødelagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lader bra fra 1500....

Høres ut som vnt som er stuck ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet ditt er nok i turboen du kjøpte fra NBS som høyst sansynlig ikke har korrekt justert/kalibrert VTN styring eller hva jeg enn skal kalle det.

Om du søker litt på forumet så ser du at det er mange som har kjøpt turbo derfra og fått problemer i ettertid, gjelder både 1,8T, 1,9TDI og sikkert 2,0TDI.

Kan ikke minnes noe om turbo til akkurat 2,0TDI, men det står nok en plass..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tipper nok det er det som er problemet, har bestilt time hos møller 22.juli. Kommer nok til å snakke med NBS om reklamasjon, om de avviser det sender jeg nok en klage til forbrukerrådet. Takker for svar folkens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta turbo på en 2002 mod Passat AVF 130hk her om dagen. Turbo fra NBS og den oppfører seg akkurat som beskrevet her.

La oss få høre va dette ender med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse kina turboene får en til ca. 2000kr ferdig levert gjennom andre kilder så det sier vel egentlig litt om hvilken kvalitet det er snakk om :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at de sier da at turboene de selger skal være tilnærmet lik oem kvalitet.

Dere skal nok få vite hva skjebnen blir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart de sier de er det, hører ikke for meg de si 'neei du disse turboene er nok en del dårligere enn de OEM Garrett turbo ja, men kjøp en til høy høy pris allikavel da, fin og ha på hylla i garasjen!'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo ikke heeeeelt sikkert at det er turboen som er problemet, men får se. Skal ta bilen på en lengre tur idag for å sjekke litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forbedre spool med å justere stop skruen på turboen sånn at vnt mekanismen kan stenge litt mer, men en skal vite hva en gjør her og ikke stille for mye :P Også justering av vnt aktuators lengde må gjøres hvis den ikke er satt opp riktig. Må ha vagcom for å få dette satt opp riktig (logging)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha har så å si null peiling på å skru på bil, så trur jeg står over å fikle med turboen :P , klarer kaaanskje å skife vindusviskere: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært hos møller og mekaniker mener også at bilen ikke går så bra og at bilen fusker litt. Han sa at alt var montert helt riktig. Skal bestille service der hvor de skal også måle trykket oppimot hvordan det skal egentlig være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det? fikk du pengene igjen for turboen av NBS? har nettopp satt inn turbo nr 2 fra NBS.

Måtte skifte den første pga eksos lekkasje rundt vnt staget.

Turbo nr 2 som er satt inn i bilen nå er sånn du sier, drar ikke før 2000- 2500 rpm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! Det gikk ikke så veldig bra. Ringte og sa ifra , men det var kun 2 års garanti så de avslo det. Mange mekanikere mener at der forskjell på når turbotrykket skal gi for fullt fra bil til bil. Sendte også en mail til "turboansvarlig" på NBS, han svarte ikke. Muligens fordi han var på ferie. Så har egentlig gitt opp helt. Kan da også si til deg at min 2009 2.0 tdi touran gir fullt trykk fra 1500 rpm. Mitt tips til deg er å sende inn en klage med engang

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk svar fra NBS i dag, så nå skal bilen inn på verksted for og justere turbo. NBS tar alle kostnadene på dette. så de fikset iallfall opp i mitt tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk svar fra NBS i dag, så nå skal bilen inn på verksted for og justere turbo. NBS tar alle kostnadene på dette. så de fikset iallfall opp i mitt tilfelle.

Om så de får stilt den til å funke sånn noenlunde så har du fortsatt en billig kina kopi turbo med stor risiko for at den havarer en eller annen gang i nær framtid og selfølgelig når det passer aller dårligst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det ordna seg for deg Sturle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.