#1 Skrevet Juli 13, 2013 (endret) Motoren min ligger for telling. Historien kort. Bilen har gått langt, 295000 motoren har vært bra. men ikke nå lengre. Bilen rister som besatt når den går på tomgang. og enda værre når jeg setter den i gir. på lavt turtall er den grusom å kjøre, blir litt bedre på 3000 rpm + vil tippe effekten er som en sliten 100 hestes 1.8 japaner. Hva skjer? Haddde den inne hos 2 verksteder brukt 12-13000 kr på feilsøking. + deler mange (sporadiske) feil funnet. har etter anbefaling skiftet tennplugger, coil og dyse. Hva kan det vær? noen som er dyktige på feil, som kan gjerne høre eller kjenne på motoren istedet for å koble til og lese samme leksa som dei andre som ikkje fant ut av.. kan det være kamm feil? elektrisk feil. finnes det en audi guru der ute med kjennskap til motorfeil? velkommen skal du vær. Finner ikke arkene med feilkoder akkuratt nå. men skal leite litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2013 Uten å ha videre kjennskap til den motoren så høres ihvertfall ristinga ut som om den ikke går på alle sylindre, noe som også kan forklare effekttapet. Du har sikkert sjekket standardtingene, at det er gnist og bensin på alle seks sylindre, at den ikke lekker i en luftslange et sted? Kan hende det er noe så banalt enkelt som tett bensinfilter eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2013 Siden den har vært inne på verksted, så anntar jeg at coiler er sjekket ut? Kan umulig gå på alle 6 utfra det som beskrives. Kan selvsagt være gjennomslag, osv. Men det burde kommet fram på verksted.. Om lager i turboer er kaputt vil den forbrenne mye olje og gå både ujevnt og dårlig, men det ville gitt utslag i mye røyk. Selv om kam sensorer er gåen, ville den gått tilsynelatende normalt. Gåen LMM vil normalt heller ikke gitt disse voldsomme utslagene. Forutsatt at det ikke er gjort, ville jeg gått rett på - Coilene, så plugger. Deretter: -sjekk kompr. Er dette ok, ville jeg sjekket bensin tilførsel, pumper, filter osv. Om den får lite drivstoff vil det gi feil på lambda pga mager mix. Hvordan lukter eksos? Surt, svidd, olje, ? Farge?, grå, hvit, blå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2013 hvis denne har gått på longlife oljeintervaller kan det være at kammene er nedslitte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2013 hvis denne har gått på longlife oljeintervaller kan det være at kammene er nedslitte... Sikker på du ikke blander med 2,5 TDI Axx motorene nå? 2,7 er bensin. Ingen feilkoder? Hva har blitt byttet tidligere? LMM? Coiler? Automat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2013 det er samme problemet på bensinmotorene har jeg sett og lest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2013 det er samme problemet på bensinmotorene har jeg sett og lest. Sikker på du ikke blander? Feilen på diesel motorene er først og fremst feil i legering i stålet til kammene og glide vippearm (kom siden med rulle vippe arm) Automat er større utsatt ettersom de kjører (gjennomsnittlig) mer på lavere turtall og da ikke nok oljetrykk i topp av motor. I tillegg til longlife intervaller som også er med på å bidra. Er nytt for meg dersom bensin motoren er berørt av samme feil i A6, Allroad eller S4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2013 du får ikke samme graden av slitasje,men det er ikke unormalt å se en 2,7 biturbo som har gått på longlife som har slitemerker igjennom den ytre legeringa på kammene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2013 Er det samme røropplegg for veivhusventilasjon på 2.7, som det er på 2.4 og 2.8? Dette var ihvertfall feilkilde til endel tilsvarende problemer på 2.4 V6. Vi hadde disse liggende på hylla på Møller, da de hadde for vane å gå i oppløsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...