Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter og leker litt med tanken om å kjøpe meg en god gammel S6 med 4.2 v8ér.

(Motorkode Aec?)

 

Bilen som jeg har sett meg ut har gått over 280.000 km, nylig byttet reg.reim.

 

Hvordan er disse bilene med tanke på holdbarhet?, Motor,elektronikk,hjuloppheng etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med disse bilene , både med 2.2 turbo og V8 , og kan ikke si annet en at jeg er fornøyd. og digger disse bilene.

 

Bruker å si at Km.stand på C4 har ikke så mye å si , da det handler mye mer om hvordan bilen er holdt :)

At reg.reim er byttet er en stor fordel , da dette er en ganske så dyr affere , ligger på 15000kr inkl deler og arb.

 

-S6 har Aec motor :) , og disse er mye bedre enn de gamle ABH motorene i S4 , da de gamle ABH motorene ofte sliter med HØYT oljeforbruk.

Dette problemet virker mye mindre på Aec motoren.

Med det er dyrere å holde en V8 i drift , er dobbelt så mye av alt i forhold til en 4syl fks :) Forbruket er også selfølgelig høyere , men ikke så avskrekkende som man skulle tro :) ligger på 1.1 ca med litt blandet kjøring......

 

-Elektronikken er også temmelig holdbar , sjelden at noe går i stykker utover pærer og div gamle følere på motor osv.

 

-Når det kommer til hjuloppheng , så er det rimelig enkelt satt sammen

Men dette er tunge biler , så hvis det blir brukt hardt , så sliter det på kuler og foringer raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik v8 motor i banebilen. har tålt bra med pisking hittil :) Tommel opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min S6 plus er det en AHK motor og fungerer meget bra. Ikke hatt noe tull. Denne motoren er en modifisert utgave og er vel den samme som kom i S8. Skal være bedre enn forgjenger er det blitt sagt. Tror nok godt vedlikehold er nøkkelen uansett og V8 er jo bare å nyte å cruise avgårde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis har en S4 V8, utover det som noen nevner med oljeforbruk, som er forbedret på "S6 plus" motoren er det nesten ingen problemer...

Etter ca 20000km har han bytta plugger og en lmm. Pluss litervis med olje og et filter... (hans brukte ca 1l/100mil)

Enormt sterk motor å cruise med, 2.2t kan gå å legge seg..., ligger i sjettegir på motorveien å drar fra det meste, om ikke kan man gire ned...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.