#1 Skrevet Juli 14, 2013 hei. skulle ha det litt arti å se om bilen klarte å kjøre med 1.9bars wg fjær. det gjorde den altså ikke etter 2 drag med nesten 2 bar i måleren: faint : deretter kutter den bare ved litt akselerasjon. va vist noen spacere der fra før av på den gamle fjæra... usikker på om disse skal være ved 1.9 bars wg fjæra? den er jo rimelig stram så... bilen har jo mtm 303chip,effektanlegg og null katter, samt åpent filter. så håper det er noen som er mere kyndig enn meg ang wg fjærer!står 2 skimser der når pluss 1.9bars wg fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2013 Trenger litt mer informasjon. Kjører du n75-ventil eller mbc? Har du en større turbo eller original k26? I utgangspunktet skal du ikke trenge shimse fjæren. Du skriver den ladet 2bar et par drag men nå gjør den ikke det? Kan hende du fikk sprekt en slange og at ladetrykket forsvinner den vei eller at membranen i WG har fått en sprekk. Hva skal du med 2 bar forresten, så mye trenger du ikke for 300hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2013 kjører orginal k26. n75 ventil fåreløbi. ingen sprekker eller slikt. trur map sensoren ikke er skifta så bensinpumpa stopper ved 1.5 bar etter det jeg har skjønt. skal koble på mbc senere engang. men gjorde det enkelt å sette på orginal wg fjær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2013 (endret) kjører orginal k26. n75 ventil fåreløbi. ingen sprekker eller slikt. trur map sensoren ikke er skifta så bensinpumpa stopper ved 1.5 bar etter det jeg har skjønt. skal koble på mbc senere engang. men gjorde det enkelt å sette på orginal wg fjær Tror nok det at dette er pga du har en 2.5 bars map sensor.. du kan jo prøve å gi gass så du ikke kommer over 1.5å se om den fortsatt blir loco.. Det hjelper ikke å sette på mbc om du er ute etter mer trykk..1.5 er max med org map sensor uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2013 Hvorfor byttet du fjær? Det er ingen behov for å bytte fjær med mindre den originale ikke klarer å holde trykket. Normalt sett klarer original fjær å holde 1.6 med mindre den er blitt slapp. Det neste er om alt henger med og at du ikke kjører for magert. Å kjøre utenfor området til MAP-sensoren gjør at den ikke kan gjøre noe ytligere, mulig den også bare går helt bajas/kutter. Så spørsmålet mitt er hvorfor du byttet fjær, ønsket du mer effekt eller var det et ledd i feilsøkning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2013 Trenger litt mer informasjon. Kjører du n75-ventil eller mbc? Har du en større turbo eller original k26? AAN er ikke levert med K26 turbo som orginalt. Her er det K24 7000 turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2013 wg fjæren var litt slapp og skulle sjekke om det var det som var problemet for ladetrykket varierte mellom 1.1 å 1.5 bar. satt på 1.9bars fjæra så fløy bilen opp i nesten 2 bar å dro som bare juling. helt jeg fikk satt på orginal fjær og får en irriterende hyle lyd (lekkasje) vil jeg tro. slangene må jeg gå over da jeg tror slangene fikk for mye trykk; ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2013 wg fjæren var litt slapp og skulle sjekke om det var det som var problemet for ladetrykket varierte mellom 1.1 å 1.5 bar. satt på 1.9bars fjæra så fløy bilen opp i nesten 2 bar å dro som bare juling. helt jeg fikk satt på orginal fjær og får en irriterende hyle lyd (lekkasje) vil jeg tro. slangene må jeg gå over da jeg tror slangene fikk for mye trykk; ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2013 AAN er ikke levert med K26 turbo som orginalt. Her er det K24 7000 turbo.. Stemmer, min feil. Så målet er 1.5 bar men du kunne få alt imellom 1.1 og 1.5, korrekt? Høres litt ut som styringen til n75-ventilen egentlig. Jeg opplever stadig at den ikke klarer å stabilisere trykket raskt/godt nok mens en mbc ofte løser problemet. Feilsøkning på trykkgate kan du gjøre ved å koble av slangen ut ifra turbo, sette i en colaflaske hvor du har satt på en ventil i korken. Det holder å teste med 1bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2013 jepp stemmer ang trykket. av og til peaker den på 1.1 og andre ganger 1.5 som er maks. får prøve å koble til mbc etter jeg har trykktestet systeme;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 16, 2013 jepp stemmer ang trykket. av og til peaker den på 1.1 og andre ganger 1.5 som er maks. får prøve å koble til mbc etter jeg har trykktestet systeme;) Er ikke dette akkurat det n75 skal gjøre? Slik at du har like jevnt drag på hele registeret(hvertfall tilnærmet).? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 16, 2013 Prøvd å slakke opp strammeskruen på WG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 16, 2013 Noen spacere skal ikke være nødvendig på WG fjøren, fjern disse du. Du må som nevnt ha 3bars mapsensor om du skal lade over 1,5bar, men såpass høyt skal du vel ikke med MTM 303 chippene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 16, 2013 nei har ikke sjekket skruen lene. martin blir vell litt mere futt i motoren senere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...