VW Passat: Tikking fra Climatronic

Anbefalte innlegg

På min Passat 06 er det en tikking/klikke lyd fra varmeapparatet som skjer hele tiden.

Når jeg slå av climatronicen, så stopper tikkingen.

Er det noen som vet om dette er et kjent problem på VAG og har tips til meg på hva det kan være?

Mistenker at om jeg må levere inn bilen på verkstedet, så blir dette dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem. Tror det kan resettes med VAGCOM, evt bytte spjellmotor. Men test foerst med tenning paa, saa samtidig trykke paa ECON og "luft-til-hode" knappene, saa kommer det rare tegn og etter 20 sekunder er alt OK om du har flaks. (Sorry for manglende norske tegn...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk tipset. Skal teste det.

Må kanskje teste med vagcom om ikke tipset ditt funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket ikke. Brukte også vagcom å kjørte en "basic setting" uten at det gav noe resultat.

Alle funksjoner fungerer på varmeapparatet, men det er en klikking bak dashbordet.

Kan det da se ut som at det er spjeldmotoren som er gåen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens litt idiotisk spørsmål, men har du RNS300 Navi?

Hadde dette i min Touran, og der lagde navien samme lyd når den jobbet mot harddisken (ala en PC som leser fra CD/DVD) - jeg trodde først jeg hadde problemer med klimaspjell men det var faktisk navi'en.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo hende att spjellmotor har løsnet og står ute av stilling og lager lyd, har hendt det å.

og kan jo hende det er noe med selve panelet ditt og da kanskje litt slitt,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens litt idiotisk spørsmål, men har du RNS300 Navi?

Hadde dette i min Touran, og der lagde navien samme lyd når den jobbet mot harddisken (ala en PC som leser fra CD/DVD) - jeg trodde først jeg hadde problemer med klimaspjell men det var faktisk navi'en.......

Har ikke RNS300. Har RCD300.

Men når jeg slår av A/Cen, så stopper det å klikker i dashen.

Noen som vet hva det koster for en ny spjeldmotor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slakk i spjeldmotor der den går imot stopppunktet har jeg blitt fortalt er det som lager lyden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slakk i spjeldmotor der den går imot stopppunktet har jeg blitt fortalt er det som lager lyden..

Akkurat det høres det ut som. Nesten som et lite plasttannhjul som driver å hopper på tennene.

Noen som vet hva en slik spjeldmotor koster eller har et delenr. På den slik en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg ikke er hjemme for tiden, så får jeg ikke sjekket hva ETKA sier.

Men er det noen som kan fortelle om det er en spjeldmotor unit eller om det er flere små til hver seksjon?

Fant en litt dårlig russisk vag part catalog på nett, å det kunne se ut som at der var endel spjeldmotorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klikkingen gir seg når jeg kjører kaldluft. Noen som vet hvilken flapmotor som må skiftes da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Tomas Kovac, han har en egen tråd på forumet her under tilbud fra forhandlere eller noe.. Han har nok delenummer og en god pris til deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.