#1 Skrevet Juli 14, 2013 hei. spec bil: 97modvw LT 35 102hk Tdi ,235000km Har en vw Lt 35 tdi som det begynte å ryke litt blått av, spes når varm og ved høy belastning når varm.. sitter pp520 dyser i den så den får litt mere diesel enn org. disse har gått ca 10 000km Trodde det var Turbo som var gåen men etter å ha fått i en annen turbo, bytteturbo så ryker det like mye. røyk heller ikke noe ved kald motor før og heller ikke nå. stusset og over at det ikke var noe spess mye olje i rør mellom turbo,intercooler,innsug når jeg skulle bytte turbo. Kan det være Toppakning som er gåen, ryker ikke spes mye i åndinga men kan det evnt vær at litt komp trykk presses mellom sylindrene i toppakninga som tar med seg litt oje ut i fra der. eller kan det vær noe feil på Turbo jeg har fått. har og tenkt om det evnt kan ha skjedd noe med en stempelring.. men er vel lite tvilsomt det. minker litt olje men ikke noe frostvæske, ikke unormalt høyt trykk i ekspansjonstank Ånder heller ikke mer enn normalt. noen som har vært borti tilsvarende på R5 Tdi. Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2013 Har åpnet noen slike motorer hvor stempelringene var godt kokset igjen, og da blir det dårlig med oljeskraping på oljeringene. Da tror jeg at motoren vil bruke mer olje når oljen er varm og tynn enn når den er kald og tykk. Årsaken til at slikt skjer er først og fremst for lange oljeskiftintervaller men kan også komme av ujustert motor. I sånne tilfeller som nevnt er den korrekte måten å åpne motoren og rengjøre stemplene skikkelig. Er du heldig så kanskje "farris-trikset" kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2013 takk for tips steinar. Begynte å bruke Olje ganske brått. Å ryker kraftig når varm og hard belastning. dvs begynte å ryke da min far sku kjøre en tur etter å ha startet den opp i vinter. Hadde det vært Turbo er det vel ofte like mye på Tomgang, ihvertfall de turbohavari jeg har vært borti. var vel litt kjapp med å bestille ny turbo, men sånn kan kan det gå iblandt: Får vel prøve å ta en sylinderlekasje test på alle sylindrene med varm motor. Har selv utstyr for det tror dere at jeg kan eliminere turbohavari, ikke hørt om så mange turbo havari på vw 102hk tdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2013 Noen som har vært borti 2.5 tdi med samme symptomer. - - - Updated - - - Noen som har vært borti 2.5 tdi med samme symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...