Audi A6 1.8t når ikke driftstemp

Anbefalte innlegg

Byttet motor i A6 forrige helg etter havari, aldri hatt problemer med temp på gamle motoren.

Startet motoren når vi var ferdige, fylte på kjøleveske å lufta systemet, tok bare av toppen på ekspansjons tanken, full varme i 10-15min.

Temperaturen ble akkurat over 60 grader på tomgang i følge temp måleren i bilen, men når vi kobla til med VAGCOM å sjekket coolant temp viste den ganske stabilt 93 grader. Det kommer ut varmluft, men tror det fremdeles er luft i systemet. Noen som har forslag? Vil ikke kjøre når jeg ikke får driftstemp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd og byttet G62-sensoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G62 føleren er 2 delt . Den går både til motorstyreenhet og til instrument(4 polet, to poler til hver). Hvis delen av tempføleren som går til instrument ikke fungerer som den skal så vil måleren vise noe annet i bilen enn det motortempraturen er :) Får du lest ut måleverdi på motortemp som instrumentet får?

Instrument ok?

Hvis du ikke får lest ut målverdier på tempføler i på instrumentet eller mulighet til å kjøre aktordiagnose(teste målerne i instrumentet), så ville jeg bytta G62 som sitter i bakkant av toppen :) (som allerede er tidligere foreslått).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G-62 sensoren har jeg ikke byttet nei, men hvordan måler jeg meg frem? Hater virkelig elektronikk :P

Men kan vel ikke koste mye for en slik sensor.. Men var en som mente på at termostaten kan stå åpen?

For om jeg kjører en stund å skrur av toppen på ekspansjons tanken så er det ikke mye trykk, bare et lite psst.

Derfor jeg tror det er luft, men alle forslag er gode! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke mye trykk i systemet, blir det høyt trykk så slippes det ut gjennom ventilen i lokket.

G62-sensoren koster noen få hundre lapper hos feks Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve å bytte sensoren da! :)

Men har vært vertfall vært umulig å skru av toppen på tanken på alle andre biler jeg har hatt? Var bare et "psst" i et halvt sekund her :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sånn på min og, normalt på disse bilene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.