#1 Skrevet Juli 15, 2013 (endret) Gjelder 1997 A3 1,8T. Mister kraft og "orker ikke" over et visst punkt på gasspedalen. Drar seg opp i fart om man gir veldig forsiktig gass. Motoren går ellers helt rent og fint. Det er ca 50/50 om den er slik eller ikke når den blir brukt, så noe sier meg at det er noe elektroniske bugs... Vagcom gir ingen feilkoder whatsoever! Tips? Kan gjerne poste noen screenshots av measuring blocks i vagcom hvis det er noen som kan tolke noe ut av dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2013 Plugger er en mulighet. gamle seaten min(1.8t) var omtrent slik. Byttet plugger og finn igjen. Post det du har fra vag-com sikkert noen her som kan hjelpe deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2013 Coil ? Byttet på min gamle 1.8 T da den ikke ville gi power. Iallfall verdt å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2013 Luftmengdemåler er ikke et tema? Mener jeg har hørt at feil på den ikke vil komme opp som feilkode i vagcom, derfor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2013 Luftmengdemåler er ikke et tema? Mener jeg har hørt at feil på den ikke vil komme opp som feilkode i vagcom, derfor.. Kobl den ut, så vil du merke om den er i orden el ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2013 LMM-feil vises i min VAG-COM. Har samme bil. Signal too low. Så du har hørt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2013 Jeg hadde akkurat samme feil på min a4, byttet plugger og blåste rent luftfilteret og har ikke merket noe til det siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2013 Her er en bunke screenshots fra vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2013 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2013 Har foreløpig ikke gjort så mye mer enn å ta disse skjermskudda i vagcom. Prøvde å koble fra LMM, da fikk den trøbbel med å gå på tomgang samt at jeg fikk opp feilkode på LMM. Så da er vel den utelukket. En av measuring blocks´ene (som jeg ikke har fått med screenshot av) viser "idle", "part throttle" osv, samt "overrun" når den begynner å fuske. Skal bytte bensinfilteret snart, men jeg tror det er litt knot uten tilgang på løftebukk. Altså INGEN feilkoder i vagcom. Luftfilter er som nytt. Chippet, gått 260k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2013 Har du mulighet til å prøve en annen lambasonde. Jeg har kødda og knøla med min 2000mod 1.8T Passat i 6mnd med samme feil som deg. Fikk ingen feilkoder så fikk prøve en lamba av svoger for 4uker siden og problemet ble borte. Verdt et forsøk. Kosta 1540kr for ny på Mekonomen med VACN rabatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 17, 2013 Takk for tips, skal prøve å sjekke ut dette. Vet du hvor denne sitter på a3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 17, 2013 Takk for tips, skal prøve å sjekke ut dette. Vet du hvor denne sitter på a3? Jeg har langsstilt motor så min satt rett bak katalysatoren ovenifra i motorrommet på passasjer siden. Har du tverrmotor sitter vel den under 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 18, 2013 sjekket om katalysatoren er hel inni ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 14, 2013 denne har blitt stående litt i ferien... Bytta bensinfilter her om dagen, hjalp ikke. Forresten et styr uten like da de gamle sprø slangene knakk da jeg prøvde å demontere gammelt filter. Montert nytt på ekte hjemmemekk-vis med bensinslanger fra biltema og slangeklemmer. Så, byttet tennplugger i dag. Fortsatt ingen endring. Det rant forresten noe svart gøgge ut fra det gamle bensinfilteret... what? Bilen går brillefint på tomgang, men begynner å fuske umiddelbart ved gasspådrag. Blitt verre og verre den siste tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 19, 2013 Har fått et verskted til å måle bensintrykket, det ligger på 1 bar og skulle vært på 3. De mener derfor at pumpa er syndebukken. Noen som vet om hvilke pumper som går om hverandre her? Golf mk4 gti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 23, 2013 om noen skulle være interessert: bensinpumpe byttet, går som ei kule igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...